اردبیل- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری فضای قرآن آموزی کشور باید به سمت فهم و تدبر حرکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صابر طهماسبی شامگاه شنبه در جلسه توجیهی طرح «تدبر در قرآن» در اردبیل اظهار کرد: اجرای طرح تدبر در قرآن از مهمترین فعالیت‌ها برای عمل به فرامین رهبر برای ایجاد، آموزش و ارتقای شبکه بزرگی از معلمان و مربیان و مدرسان و اساتید تدبر در قرآن در سطح کشور است.

وی با اشاره به شرایط اجرای طرح تدبر در قرآن خاطرنشان کرد: از آنجا که توسعه و تعمیق طرح تدبر در قرآن به عنوان یک حرکت ارزشمند نیازمند استفاده از ظرفیت‌های بومی در سطح استان‌های مختلف و تأمین و تربیت منابع انسانی و کادرهای آموزشی متخصص است، طرح «تربیت مربی تدبر در قرآن کریم» به عنوان گام اول در راستای بسط و توسعه طرح تدبر در قرآن کریم پیش بینی شده است.

طهماسبی نتایج اجرای این طرح را یادآور شد و بیان کرد: در صورت اجرای موفق طرح طرح تدبر در قرآن شاهد نتایج سودمند و مفیدی در رفع آسیب‌های فردی و اجتماعی و رشد و توسعه فرهنگ انسان ساز قرآن کریم در جامعه خواهیم بود.

در ادامه این جلسه هر یک از کارشناسان قرآن، اساتید و مربیان قرآن و نیز طاهر آگاه مدیر مؤسسه قرآنی فردوس فاطمه (س) اردبیل به عنوان مجری طرح تدبر در قرآن به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اجرای این طرح پرداخته و مقرر شد این دوره در جلسه اول در قالب افتتاحیه به صورت حضوری و در ۱۶ جلسه ۳۲ ساعته به صورت مجازی توسط اساتید کشوری برگزار شود.