گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار و۶۸۴ تن کود پتاسه در بین کشاورزان گلستانی توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشت.

سید صمدضیائی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سهمیه ابلاغی تأمین کود شیمیایی در سال جاری ۱۸۳ هزار و۵۰۰ تن شامل کودهای نیتروژنی، پتاسه و فسفاته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ درصد از سهمیه ابلاغی مربوط به کودهای پتاسه است، افزود: در هشت ماهه سال جاری، بیش از ۱۱ هزار و۸۰۰ تن کود پتاسه تأمین شده است از این میزان بیش از ۶ هزار و۵۱۹ تن شامل کود کلرور پتاسیم از طریق یکی از کشورهای حوزه اوراسیا بلاروس و بندر شمالی امیر آباد مازندران به صورت جامبو بک وارد این استان شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان امسال را سال نهضت مصرف کود پتاسه عنوان کرد و گفت: امسال ثابت بودن قیمت کود شیمیایی، بارندگی به موقع شرایط کشت محصولات پاییزه و مصرف نهاده‌های کشاورزی را فراهم کرده است و همین موضوع باعث شده است که تاکنون بیش از ۹ هزار و۶۸۴ تن کود پتاسه در بین کشاورزان گلستانی توزیع شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل که هشت هزار و۳۴۱ تن بوده، ۱۶ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه عنصر پتاسیم باعث حاصلخیزی خاک و افزایش عملکرد و کیفیت محصول می‌شود که این یکی از راه‌های مقابله با تنش‌های سرما و خشکی است، افزود: بنابراین کشاورزان باید همزمان با مصرف کودهای پایه ازته و فسفاته، کود پتاسه را بر اساس نتایج آزمون خاک مصرف کنند.