نوشهر- امام جمعه نوشهر با بیان اینکه امروز غزه به دانشگاه صبر و مقاومت تبدیل شده است، گفت: مردم غزه با این مقاومت تاریخ ساز شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود مشایخ صبح یکشنبه در مراسم سالروز هفته بسیج و نیروی دریایی با محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه، حمله‌های ناجوانمردانه و کودک کشی و نسل کشی صورت گرفته توسط این رژیم را محکوم کرد و گفت: این رژیم بعد از ۵۰ روز نسل کشی ناچار به تسلیم شد.

وی پذیرش آتش بس را به ملت مسلمان و جبهه مقاومت تبریک گفت و افزود: امروز غزه یک دانشگاه بزرگ است و درس‌های بزرگی از جمله، صبر، مقاومت، انسانیت، شکر، اعتماد به وعده الهی و درس شکست محاسبات شیطانی دارد.

وی با بیان اینکه غزه تاریخ ساز شده است، افزود: اسرائیل خبیث به اهداف خود نرسید و هدفش این بود که مردم غزه را متواری و حماس را نابود کند اما به این هدف نخواهد رسید.

امام جمعه نوشهر تقدیم ۱۵ هزار شهید که بیشتر آن را زنان و افراد بی پناه تشکیل می‌دهند را گرامی داشت و گفت: غزه اگرچه هزینه داد و خسارت دید اما پیروز واقعی است.

حجت الاسلام مشایخ با گرامیداشت هفته بسیج با اظهار اینکه بسیج به لباس نیست و شاخصه بسیج تفکر است، افزود: بسیج به تعبیر حضرت امام راحل لشکر مخلص خداوند است و این تفکر در هر قشری باشد خود را نشان می‌دهد.

وی شاخصه بسیج را اخلاص و دشمن شناسی برشمرد و با اشاره به اقدام نیروی دریایی در مأموریت ناوگروه ۸۶ اظهار داشت: بسیج مرز جغرافیایی ندارد و هرجا نیاز باشد حضور پیدا می‌کند.