ارومیه - فرماندار مهاباد گفت: برای سال تحصیلی آینده ۳۰۵ کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی این شهرستان افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباسی شنبه شب در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد: هم اکنون ۳۰۵ کلاس درس در قالب ۵۷ مدرسه در مناطق مختلف شهرستان درحال احداث است که بخش عمده آن برای سال تحصیلی آینده تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث فضای ورزشی در داخل مدارسی که فضای کافی دارند در دستور کار قرار گرفته و امسال نیز ساخت یک سالن ورزشی در مدرسه کودکان استثنایی ضمن تأمین اعتبار به پیمانکار واگذار شده است.

عباسی، در ادامه اظهار کرد: ارتباط صمیمی و سازنده بین دانش آموزان و معلمان یکی از ضروریات حوزه آموزش است که در جلوگیری از ترک تحصیلی دانش آموزان تأثیر مستقیم دارد.

فرماندار مهاباد اضافه کرد: هر دانش آموزانی که از تحصیل باز می‌ماند برای خانواده و همچنین جامعه عواقب مختلفی دارد که باید با این پدیده مقابله کرد.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان مهاباد هم در این نشست گفت: در شورای آموزش وپرورش در خصوص طرح شهید محمودوند، طرح بازگشت دانش آموزان ترک تحصیل کرده و ممانعت از ترک تحصیل دانش آموزان جدید بررسی شده است.

اسعد رسولی افزود: امیدواریم با تشکیل کارگروهی از اداره‌ها و نهادهای شهرستان دانش آموزانی که از چرخه آموزش خارج شده‌اند، دوباره به آموزش بازگردند.

معاون پرورش وتربیت بدنی آموزش وپرورش شهرستان مهاباد هم با اشاره به اینکه بستر ترویج فرهنگ و تربیت قرآنی در مدارس فراهم می‌شود، گفت: برای این کار دانش آموزان می‌توانند از طریق سایت مای مدیو وارد سایت نرینو شوند که در آنجا تمام فعالیت‌های دانش آموزان به لحاظ اردویی، فرهنگی و برنامه و تشکل‌هایی که برگزار می‌شود، تعریف شده است

توسعه فضاهای ورزشی، تجهیز اردوگاه شهید قدوسی، پیگیری احداث هنرستان کشاورزی و تربیت بدنی و اتخاذ تدابیر ویژه مانور سراسری زلزله در مدارس، از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.