زنجان- یک عضو گروه جهادی ۳۱۳ بخش انگوران گفت: یکی از دغدغه‌های گروه‌های جهادی نبود تجهیزات لازم برای ارائه خدمات به محرومان است.

اسفندیار صادقی انگورانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه بیشترین تمرکز گروه جهادی ۳۱۳ بخش انگوران بر روی فعالیت‌های عمرانی است، افزود: در همین راستا گروه جهادی ۳۱۳ اقدام به احداث چند باب خانه برای محرومان منطقه کرده است.

وی با اشاره به اینکه احداث هر باب خانه در شرایط کنونی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد، اظهار کرد: گروه جهادی ۳۱۳ از سال ۹۹ تا به امروز اقدام به احداث ۹ باب خانه محروم کرده این در حالی است که پیش از این نیز در قالب قرارگاه جهادی ۳۱۳ اقدام به خانه‌سازی برای محرومان در استان‌های خوزستان و لرستان انجام شده است.

این فعال گروه جهادی با بیان اینکه این گروه دارای ۱۹ عضو بوده که اکثر این افراد جزو نیروهای بازنشسته هستند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که این گروه جهادی انجام داد، مربوط به دوران کرونا است که در آن دوران اقدام به تقبل چند ماه از اجاره‌خانه مستأجران نیازمند کرد.

صادقی انگورانی از توزیع بسته‌های معیشتی، جهیزیه، لباس و لوازم‌التحریر به عنوان یکی دیگر از اقدامات گروه جهادی ۳۱۳ یاد کرد و گفت: علاوه بر این چندین مورد پرداخت هزینه دارو و اعزام بیماران محروم برای درمان به مراکز درمانی و نیز پرداخت هزینه خانوارهایی که سرپرست خانواده در کمپ ترک اعتیاد حضور داشت، انجام شده است.

وی یکی از مشکلات اساسی گروه‌های جهادی را نبود تجهیزات لازم برای ارائه خدمات به محرومان عنوان و خاطرنشان کرد: اگر گروه‌های جهادی مجهز شوند، همگی پای کار خواهند بود اما متأسفانه ابزار و تجهیزات لازم را برای فعالیت‌های‌شان در اختیار ندارند.

صادقی انگورانی با یادآوری اینکه معدن انگوران یکی از شرکت‌هایی است که تا به امروز کمک‌حال این گروه جهادی در ماهنشان بوده است، افزود: متأسفانه انتظاراتی که از شرکت‌هایی چون کالسیمین و فرآورده‌های مواد معدنی داشتیم، در این خصوص برآورده نشده و تا به امروز دست یاری به ما نداده‌اند.

عضو گروه جهادی ۳۱۳ بخش انگوران با تاکید بر اینکه تلاش داریم مشکلات خانواده‌های محروم به ویژه مستأجران مرتفع شود، تصریح کرد: تا به امروز ۱۲ خانوار درخواست احداث خانه از این گروه جهادی دارند که امیدواریم بتوانیم همچون گذشته به این درخواست‌ها نیز جامه عمل بپوشانیم.