اردبیل- با حضور امدادگرانی از استان‌های شمالغرب کشور دوره آموزشی تیم‌های واکنش سریع کوهستان به مدت ۳ روز در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر کشور ظهر یکشنبه در آئین آغاز این مانور سه روزه اظهار کرد: این دوره برای توان افزایی و جذب تیم‌های واکنش سریع کشور است که در استان اردبیل برگزار می‌شود.

امامیان با اشاره به اینکه نجات جان مصدوم در زمان طلایی و برخورداری از مهارت و آمادگی کافی از مهم‌ترین ویژگی‌های تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر است، خاطرنشان کرد: نیروهایی که در این سفر سه روزه حضور دارند تحت عنوان تیم‌های واکنش سریع قرار است فعالیت خود را در استان‌ها شروع کنند.

معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر کشور گفت: هدف ما از برگزاری این دوره‌ها در سطح کشور در شرایط سخت و بحرانی و در دل کوهستان ارزیابی مهارت و توان بدنی نجاتگران در سطح کشور است تا افراد متخصص و باتوان علمی بالا را جذب تیم‌های واکنش سریع کشور کنیم.

امامیان تصریح کرد: هلال احمر به عنوان مهمترین نهاد امدادرسان در حوادث مختلف طبیعی و غیر طبیعی نقش بسیار مهمی در تأمین سلامت حادثه دیدگان دارد و همواره تلاش کرده در هنگام بروز چنین حوادث تأسف باری، مرهم خوبی برای التیام دردهای جسمی و روحی حادثه دیدگان باشد و تلاش ما نیز در معاونت امداد و نجات تربیت نیروهای متخصص است.

وی اضافه کرد: قرار است از بین ۱۰۰ نفری که در این آزمون تخصصی شرکت کرده اند نفرات برگزیده برای هر کدام از استان‌ها در تیم‌های واکنش سریع جذب و در خدمت استان‌های مورد نظر در شرایط بحرانی و حوادث باشند.

سرپرست معاونت امداد و نجات استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: استان اردبیل در سه روز میزبان نجاتگران شمال غرب کشور در دامنه کوهستان سبلان است تا در آماده سازی این تیم‌ها به عنوان تیم‌های واکنش سریع کشور در کنار معاونت آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر کشور باشد.

فتاح زاده گفت: هدف از برگزاری این دوره ارائه آموزش‌های تخصصی و برداشتن قدمی مثبت در سازماندهی تیم‌های واکنش سریع در کشور است.

وی با اشاره به ویژگی تیم‌های واکنش سریع ادامه داد: شجاعت، مهارت، عشق، علاقه و کسب مهارت‌های تخصصی مهمترین بحث‌هایی است که افراد حاضر در تیم‌های واکنش سریع باید از آن برخوردار باشند.

فتاح زاده بیان کرد: جمعیت هلال احمر کشور در تمامی استان‌ها برای ارائه خدمات مطلوب‌تر، به روزتر و به هنگام تر به حادثه دیدگان، در قالب تیم‌های واکنش سریع نقش آفرینی می‌کند. پایگاه‌های امداد و نجات و نیروهای عملیاتی فعال در این پایگاه‌ها، پاسخگویی به حوادث را برعهده دارند.

وی اظهار کرد: آزمون تخصصی توان افزایی استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، زنجان و اردبیل با حضور مربیان کشوری به میزبانی اردبیل به مدت سه روز در دامنه کوهستان سبلان و در شرایط بحرانی آب و هوا برگزار می‌شود.