کرمان- رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: روحانیت اگر بخواهد از نظام دفاع کند باید ارتباط عمیق، فکری، معنوی و روحی خود را با مردم حفظ کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری صبح دوشنبه در سمینار ائمه جمعه استان کرمان به میزبانی رفسنجان، با ابراز خرسندی از حضور در پایگاه مقاومت جهان اسلام، بیان کرد: بعد از طوفان الاقصی و فتوحات جبهه فلسطین و به ویژه اکنون که جریان مقاومت فلسطین در وضعیت فوق العاده‌ای قرار گرفته است بیش از هر زمانی باید یاد بنیان‌گذاران مقاومت بویژه امام راحل و سردارانی که جریان مقاومت را از ایران منطقه‌ای کردند، گرامی داشته شود.

وی با اشاره به اینکه در منشور تأسیس بسیج، امام بدنبال جهانی‌سازی این تفکر بودند، افزود: امروز عطر تفکر بسیجی که امام راحل مبتنی بر تفکر اهل بیت (علیهم السلام) بنیان نهادند محیط جهانی را پر کرده است.

حاج‌علی اکبری تصریح کرد: ما در حال حرکت بین‌المللی مقاومت هستیم و آثار مقاومت اسلامی را در اقصی نقاط جهان مشاهده می‌کنیم و یکی از منابع مکتب مقاومت، استان کرمان است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: امروز که برخی کشورهای اسلامی تحرکی ندارند، امتداد بسیج در آن مناطق در دفاع از ملت مظلوم فلسطین فعال است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمان و در دیدار با روحانیون استان تاکید کردند که روحانیت شیعه از مردم، با مردم و در خدمت مردم است و این ویژگی را باید با تمام وجود صیانت کنیم.

حاج‌علی اکبری افزود: روحانیت ما اگر بخواهد از نظام دفاع کند باید ارتباط عمیق، فکری، معنوی و روحی خود را با مردم حفظ کند و با این ارتباط می‌تواند از پدیده بی‌نظیر امام راحل (ره) صیانت کند چرا که نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر خواست، اراده، حضور و نشاط و اعتماد مردم است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور سپس با اشاره به این‌که امسال انتخابات مهمی را در پیش‌رو داریم، تاکید کرد: حضور، بصیرت، انتخاب و نشاط اجتماعی مردم در این انتخابات بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا علمای دین مخصوصاً ائمه جمعه باید نقش‌آفرینی کرده و حضور اجتماعی گسترده را رقم بزنند تا یکی از انتخابات بزرگ پیش‌روی ما باشد.

حاج‌علی اکبری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم پیروزی بزرگ‌تر برای ملت مظلوم فلسطین رقم بخورد و شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی و عوامل آن باشیم.