سنندج_مدیرکل حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: قانون توزیع عادلانه آب مربوط به ۵۰ سال گذشته است و با شرایط کنونی کشور سازگاری ندارد و باید به فکر قوانین جدید بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین زمانی صبح دوشنبه در نشست دو روزه «حقوق آب منطقه یک کشور» که با حضور نمایندگان حقوقی و حفاظت و بهره برداری شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان و کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: قانون توزیع عادلانه آب برگردان شرایط کشور در بیش از ۵۰ سال گذشته است و با وضعیت فعلی سازگار و جوابگو نیست و باید به فکر قوانین جدید بود.

وی ادامه داد: نیاز است قوانین جدید متناسب با شرایط کنونی کشور از لحاظ جغرافیایی ایجاد کرد که نگاه توسعه پایدار به آب در کنار توجه به مسائل محیط زیستی و توسعه اقتصادی در آن گنجانده شود.

مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران، یادآور شد: حکمرانی آب یک مقوله خیلی مهم است و بدون در نظر گرفتن همدلی و سازگاری بین دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت نیرو و قوه قضائیه، نمی‌توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

زمانی، توجه دولت سیزدهم به مسائل حقوقی منابع آبی را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: لایحه حفاظت از رودخانه‌ها و کنترل سیلاب در کمیسیون کشاورزی مجلس در حال بررسی است که با تصویب آن بسیاری از مشکلات حوزه آب برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: لایحه اصلاح ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب هم در قوه قضائیه در دست بررسی بوده که امیدواریم با اصلاح آن، دستگاه قضائی بر مسائل به روز نظارت داشته باشد.