کرمان- رییس پلیس فتا استان با اشاره به وقوع کلاهبرداری هایی در حوزه انتقال سهام عدالت گفت: پیامک‌ ها یا تماس‌های تلفنی با موضوع انتقال دارایی سهام عدالت متوفیان، کلاهبرداری است.

سرهنگ محمدرضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: با توجه به افتتاح سامانه میراث جهت انتقال سهام عدالت متوفیان، برخی افراد سودجو با قصد کلاهبرداری اقدام به ارسال پیام در بستر پیامک اپراتورهای تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این پیام‌های جعلی یک لینک آلوده برای دسترسی به اطلاعات تلفن همراه مخاطب ارسال و یا فرد به صفحه پرداخت بانکی هدایت و در صورت ورود اطلاعات کارت بانکی، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب فرد اقدام می‌نمایند.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه ارسال هرگونه پیامک از طرف سرشماره های شخصی و یا تماس تلفنی با شما به بهانه انتقال دارایی متوفیان سهام عدالت از روش‌های کلاهبرداری است، گفت: از این رو شهروندان بایستی مراقب باشند به بهانه واریز سهام عدالت متوفیان از آنها کلاهبرداری نشود.

وی افزود: بهتر است شهروندان هرگونه خبر در این خصوص را فقط از طریق مراجعی مثل صدا و سیما و خبرگزاری‌های رسمی پیگیری کنند و در صورت مشاهده هرگونه پیامک جعلی در این خصوص بلافاصله موضوع را با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.