اهواز- مسوول دفتر روایت پیشرفت حوزه هنری خوزستان از بررسی و انتخاب بیش از یک هزار و ۲۰۰ سوژه برای روایت پیشرفت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی سلامات ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف راه اندازی دفتر روایت پیشرفت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان بیان کرد: پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی و فراز و فرودهایی که در این مسیر طی شده، حجم قابل توجهی از موفقیت‌ها و دستاوردهای شگرف این انقلاب در استان خوزستان شکل گرفته که به درستی به مردم نشان داده نشده است.

مسئول دفتر روایت پیشرفت حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: پیشرفت‌های فراوانی توسط اقشار مختلف مردم انجام شده که مغفول و مهجور مانده که کار دفتر هنر و ادبیات پیشرفت رصد و تولید کلمه و آثار ادبی برای معرفی این سرمایه‌ها برای معرفی آن‌ها است.

وی تصریح کرد: گاهی شاهد سوژه‌هایی ناب در بوم روستاهای خوزستان هستیم که تاکنون هیچ رسانه‌ای به آنها نپرداخته است؛ لذا ما با برگزاری تور روایت پیشرفت با حضور نخبگان، اهالی رسانه، فرهنگیان و… ضمن معرفی خوزستان پیشرو، تصویر نادرستی را که از محرومیت روستاها در اذهان وجود دارد، اصلاح می‌کنیم و حتی مهاجرت‌های معکوسی را که به روستا انجام شده نشان می‌دهیم تا مردم در جریان واقعیت‌ها قرار بگیرند و امیدآفرینی ایجاد بشود.

مسئول دفتر روایت پیشرفت حوزه هنری خوزستان ادامه داد: تور روایت پیشرفت در واقع راوی افتخارات بزرگ سرزمین آب و آفتاب است؛ افتخاراتی که در قالب‌های هنری دیگر مثل پوستر، موشن، مستند و… قابل بیان هستند.

سلامات از بررسی و انتخاب بیش از یک هزار و دویست سوژه پیشرفت در خوزستان خبر داد و افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ سوژه پیشرفت را در این استان بررسی کردیم که در بازه‌های زمانی مناسب به آنها خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه در کنار روایت پیشرفت روایت پسرفت را هم به تصویر می‌کشیم، اظهار کرد: برای مثال طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان که مقام معظم رهبری بر بر آن تأکید داشتند، می‌توانست پیشرفت عظیمی را برای استان رقم بزند حال آنکه با سهم انگاری‌های صورت گرفته این مهم هنوز محقق نشده و ما در دفتر پیشرفت حوزه هنری دلایل عقب ماندگی‌ها و کاستی‌های این حوزه را با زبان هنر بررسی می‌کنیم.

سلامات با تاکید بر اینکه هنرمندان و اهالی رسانه نقش تأثیر گذاری را در این جریان ایفا می‌کنند، گفت: چهل نفر از هنرمندان و اصحاب رسانه با سفر به روستای غزاویه بزرگ و علوه از روند پیشرفت‌های این روستاها که نقش محوری در صادرات خرما و انگور دارند، بازدید و با زبان هنر این پیشرفت‌ها را به تصویر کشیدند.