ارومیه - معاون طرح ‌و توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از بهره برداری ۲۸۵۰ هکتار از شبکه زهکشی و آبیاری تحت‌فشار اراضی پایین دست سد کرم‌آباد در سال آینده خبر داد.

مصطفی دیبایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سد کرم آباد پنجمین سد خارج از بستر رودخانه است، اظهار کرد: برای آبگیری آن ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب از سد ارس و ۳ ایستگاه پمپاژ آب احداث شده‌است.

وی افزود: ساخت ایستگاه پمپاژ ۴.۵.۶.۷.۸ هم در قالب یک قرارداد، در دست اجراست که ایستگاه ۷ و۸ به پایان رسیده‌است.

به گفته معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی، با بهره‌برداری از ایستگاههای پمپاژ ۷و۸ حدود ۲۸۵۰ هکتار از شبکه زهکشی و آبیاری تحت فشار در سال جاری آب‌اندازی شد..

وی گفت: شبکه زهکشی و آبیاری تحت‌فشار سدکرم‌آباد ۱۹ هزار و۲۰۰ هکتار است که تا کنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار آن به بهره‌برداری رسیده و حدود ۸ هزار هکتار باقی‌مانده ان نیز در صورت تزریق اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۳ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

دیبایی اضافه کرد: همچنین در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر مردمی‌سازی دولت و همچنین براساس دستورالعمل تحویل حجمی آب، مقدمات انتقال مدیریت شبکه اصلی آبیاری و زهکشی در پایاب سد آغ چای موسوم به به یکی از شرکت آببران انجام گرفت.

وی یادآور شد: واگذاری مدیریت بخشی از شبکه آبیاری و زهکشی سد آغ چای به تشکل‌های آببران به صورت پایلوت اجرایی شده است که در صورت تحقق اهداف شرکت و نتیجه مطلوب این امر در بخشهای دیگر نیز اجرایی خواهد شد.