رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تاکید کرد: بازگرداندن آزمون های ارتقای دوره دستیاری به دانشگاه‌های علوم پزشکی نشان از اعتماد به دانشگاه ها دارد و باعث انگیزه در میان اساتید جوان تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا زالی در مراسم تقدیر از رتبه‌های برتر آزمون دانشنامه تخصصی و فوق‌تخصصی سال ۱۴۰۲ در محل دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: سیر دگردیسی آزمون های بورد و دانشنامه در کشور به سمتی پیش می رود که این آزمون ها به ابزار توانمندی در ارزشیابی آموزشی کشور بدل شده اند. این استراتژی روشن در حوزه تخصصی و فوق تخصصی موجب شده دانش آکادمیک، ارزشیابی، طراحی سوال و بررسی دقیق، ارزیابی دوره های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی ارتقا پیدا کند.

وی افزود: اصرار وزارت بهداشت به هیات های تخصصی بورد موجب شده که این گروه از متخصصان به عنوان مهمترین عرصه سیاستگذاری آموزش پزشکی در سیاستگذاری ها و تدوین سیاست ها نقش مهمی را ایفا کنند.

زالی خاطرنشان کرد: بازگرداندن آزمون های ارتقای دوره دستیاری به دانشگاه های علوم پزشکی نشان از اعتماد به دانشگاه ها دارد و باعث انگیزه در میان اساتید جوان تر می شود.

وی گفت: برگزیدگان دوره های دستیاری و دانشنامه ها در بزنگاه ورود به دوره جدیدی از مسئولیت اجتماعی و خدمت به مردم قرار دارند و دوران بعد از فارغ التحصیل دوران مهمی است که بتوانند کیفیت آنچه را آموزش دیده اند بالاتر ببرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار داشت: عرصه کنونی دانش به گونه ای است که عمر محفوظات پزشکی به کمتر از ۵ ماه رسیده است. تغییرات اقلیمی، سالمندی، بیماری های نوپدید، بیماری های بازپدیدف اثربخشی پزشکی اجتماعی همگی بر اهمیت نقش اجتماعی گروه پزشکی دلالت دارد.