ارومیه - مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: زندانیان استان با همکاری دادگستری، آموزش کمک‌های اولیه دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید محبوبی عصر سه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه و اقدام مشترک بین دادگستری و هلال احمر استان افزود: برنامه‌ریزی و پشتیبانی از برگزاری کارگاه‌های علمی، آموزشی، امداد، کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، مفاهیم بشردوستانه و داوطلبانه برای تربیت مربی و خانواده‌های آنان از موارد مهم همکاری‌های ۲ جانبه است.

وی اضافه کرد: بهره‌مندی از ظرفیت موجود هلال احمر و دادگستری در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد افزایش نشاط و سرمایه اجتماعی در راستای مسیر توسعه پایدار می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی هم با تاکید بر لزوم همکاری ۲ طرفه در کمک به مردم و برگزاری دوره‌های لازم افزود: راه‌اندازی کانون‌های بشردوستانه در مراکز اصلاح و تربیت زندان‌های استان با هدف سازماندهی و تمرکز فعالیت‌های آموزشی، بشردوستانه و امدادی در بین نوجوانان و جوانان بزهکار (کانون‌های جوانان و خانه‌های هلال) نشان از توسعه همکاری‌ها با هلال احمر است.

ناصر عتباتی به تفاهم نامه جمعیت هلال احمر کشور و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اشاره و گفت: باید این تفاهم نامه در سطح استان هم اجرایی شود که یقیناً می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرایم و ارائه آموزش‌های لازم در سطح جامعه بسیار حائز اهمیت باشد.

وی در ادامه صیانت از اموال و داشته‌های هلال احمر که در واقع بیت المال و امانت هستند را مورد تاکید قرار دارد و گفت: دادگستری استان از اقدامات قانونی هلال احمر حمایت می‌کند.

در این مراسم تفاهم نامه همکاری بین هلال احمر و دادگستری آذربایجان غربی که بیشتر جنبه آموزشی دارد به امضا مدیران هر دو مجموعه رسید.