بجنورد_ مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت: افتتاحیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران ظهر پنج‌شنبه در بجنورد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عظیم آسوده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزبانی خراسان شمالی از مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به میزبانی بجنورد و از ظهر پنج شنبه آغاز می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به حضور ۳۵۶ شرکت کننده در این دوره از مسابقات گفت: در مجموع ۶۰ داور نیز در این رقابت‌ها حضور دارند و در بخش‌های مختلف اقدام به داوری آثار و اجراها می‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها در دو بخش خانم‌ها و آقایان و در بخش‌های نغماتی شامل رشته‌های تواشیح، اذان و اجرای گروه‌های هم‌خوانی و بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۲۰ و کل قرآن برگزار می‌شود.

آسوده با اشاره به جزئیات برنامه افتتاحیه تصریح کرد: این برنامه از ساعت ۱۴ پنج شنبه در محل تالار مجتمع اقامتی داریوش بجنورد آغاز می‌شود و با حضور شرکت کنندگان، داوران و همچنین مسوولان کشوری و استانی و نیز عموم مردم رسماً این دوره از رقابت‌ها آغاز می‌شود.