قزوین- فرماندهی انتظامی استان قزوین ترویج و گسترش مقوله خود کنترلی برای پیشگیری از وقوع جرم را نیاز امروز جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ابراهیمی ظهر چهارشنبه در نشست تعاملی با مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: صدا و سیما با پخش برنامه‌ها و اطلاع رسانی دقیق و شفاف اخبار پلیسی به خوبی توانسته است نقش خود را در تأمین و حفظ امنیت اجتماعی پایدار ایفا کند.

وی با بیان اینکه صداوسیما به عنوان زبان گویای مردم و مسئولان محسوب می‌شود افزود: پلیس در صدد است ضمن تعامل و همکاری بیش از پیش با صداوسیما رسالت آرامش بخشی و ایجاد امنیت را به بهترین نحوه ممکن در سطح استان رقم بزند.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه صداوسیما در حقیقت به عنوان زبان گویای مردم و مسئولان محسوب می‌شود، تصریح کرد: رسانه ملّی می‌تواند اقدامات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی را به مردم بازگو کرده و از آن سو مشکلات شهروندان و برخی نارسایی‌ها و کمبودها را در جامعه به گوش مسئولان برساند تا مسئولان به رسالت خود عمل کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به نقش مهم صدا و سیما در تأثیرگذاری بر افکار عمومی، بر توجه ویژه این رسانه مهم به پررنگ‌تر کردن حضور پلیس در رسانه ملی و ارائه پیام‌ها و هشدارهای سازنده تاکید کرد و گفت: پلیس استان از ارتقا میزان همکاری‌های بین دو سازمان استقبال می‌کند و امیدواریم بتوانیم با تعامل هر چه بیشتر هر ۲ سازمان، به ارتقا امنیت استان کمک کنیم.

سردار ابراهیمی ترویج و گسترش مقوله خود کنترلی برای پیشگیری از وقوع جرم را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و گفت: صدا و سیما یکی از پل‌های ارتباطی برجسته پلیس و مردم است و با انتشار آموزش‌های پلیسی و اخبار صحیح و به موقع، می‌تواند نقش مؤثری در افزایش احساس امنیت داشته باشد.

در این نشست "سعید انبارلویی " مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان گفت: اگر امروز مردم با خیالی آسوده به کار و فعالیت‌های روزانه می‌پردازند به خاطر ایثارگری و تلاش‌های خستگی ناپذیر مأموران انتظامی است و امروز زحمات شبانه روزی پلیس از چشم مردم پوشیده نیست و همه ما قدردان این تلاش‌های مخلصانه هستیم.

انبارلویی با بیان اینکه صداوسیما میزبان تولید پیامی است که منجر به افزایش حس امنیت و آرامش در بین شهروندان می‌شود خاطر نشان کرد: استقرار امنیت با افزایش آگاهی مردم، افزایش احساس امنیت در بین مردم و ایجاد احساس ناامنی در بین مجرمان محقق می‌شود که صداوسیما نقشی کلیدی در این محورها دارد.

مدیرکل صداوسیمای استان در پایان به تعامل و همکاری موجود بین دستگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سایه تعامل و همکاری سازمان‌ها و و همراهی مردم نجیب و فهیم استان با پلیس امنیت مطلوبی در سرتاسر استان حاکم بوده که تلاش‌ها و مجاهدت کارکنان پلیس استان از مهم‌ترین دلایل برقراری این امنیت در استان می‌باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه سردار ابراهیمی با اهدای لوح سپاس از زحمات و تلاش‌های صدا و سیمای مرکز قزوین در همراهی با پلیس استان تقدیر کرد.