تایباد- رییس اداره آموزش و پرورش تایباد با به پذیرفته شدن ۲۳۱ نفر از دانش آموزان این شهرستان در کنکور سراسری گفت: افزایش پذیرفته شدگان در سطح شهرستان برای ما باعث افتخار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود افکن‌پور ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۲ که با حضور دانشجویان، امام جمعه و جمعی از مسؤولان تایباد در سالن خلیج فارس دانشگاه پیام نور برگزار شد، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تایباد هم در این همایش اظهار کرد: در پذیرش دانش آموزان در کنکور، بیشترین زحمت را خانواده و سپس دبیران در طول دوره تحصیل به دوش می کشند و همیشه در گمنامی هستند.

محمود افکن پور افزود: امسال با رشد چشمگیر در پذیرش دانش آموزان تایبادی در دانشگاه، شوقی وصف ناپذیر در بین همه دست اندرکاران حوزه آموزش و پرورش و همچنین شورای آموزش و پرورش شاهد هستیم‌.

وی گفت: شهرستان تایباد امسال با ۲۳۱ پذیرفته شده با رتبه‌های بالا سال تحصیلی را به پایان رساند و این به جز سایر پذیرفته شدگان کنکور امسال است و این برای ما باعث افتخار است.

خانواده باید محیطی امن برای دانش آموز فراهم کند

در ادامه محمدرضا رضایی، سرپرست فرمانداری تایباد نیز اظهار کرد: شهرستان تایباد به داشتن فرزندانی که قادر هستند توان علمی خود را در سطوح ملی به نمایش بگذارند، افتخار می‌کند، شما سرمایه کشور هستید که می‌توانید دنیایی بهتر بسازید.

سرپرست فرمانداری تایباد افزود: آموزش مهم‌ترین رکنی است که می‌توان برای تغییر دنیا به کار گرفت. در این امر سه مؤلفه دانش آموز، خانواده و مدرسه نقش اساسی دارند.

وی گفت: خانواده موظف است محیطی امن برای دانش آموز ایجاد کند که بتواند با خیالی آسوده و فراق بال به کسب تحصیل بپردازد و آموزش و پرورش به عنوان دولت با برقراری عدالت آموزشی نظیر برگزاری کلاس‌های آموزش فوق العاده دانش آموز را یاری کند.

رضایی تصریح کرد: موفقیت دانش آموزانی از مناطق کم برخوردار در کنکور سراسری نشان از همراهی سه ضلع دانش آموز، خانواده و آموزش و پرورش دارد. دانش آموزان عزیز مهم است بدانید، در هر رشته‌ای قبول شدید به بالاترین مرتبه علمی آن فکر کنید.