سنندج- رئیس اتاق اصناف مرکز کردستان گفت: ایجاد شهرک صنفی در کردستان ضروری است و در این راستا باید اقدام کرد.

شهاب ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ایجاد شهرک‌های صنفی در استان کردستان بسیار مهم و ضروری هستند و باید با توجه مطالبات مردم در این راستا اقدام کرد.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته تعداد ۴۰ هزار واحد صنفی در سنندج وجود دارد که بخش زیادی از این اصناف در اماکن مسکونی مستقر هستند.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی باید در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند گفت: متأسفانه واحدهای مکانیکی و مصالح ساختمانی که در در زیر ساختمان‌ها مستقر هستند موجب نارضایتی مردم شده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز کردستان به اهمیت اجرای شهرک صنفی اشاره کرد و ابراز داشت: بارها پیگیر ایجاد شهرک صنفی برای استقرار این واحدها شده ایم و مکاتباتی با مسئولان مختلف اعم از کشوری و استانی انجام شده است.

ناصری اضافه کرد: با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رایزنی‌هایی انجام شده و زمینی در شهرک صنعتی سنندج چهار برای واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص شش هکتار برای مجموعه دانش بنیان و صنفی در شهرک صنعتی سنندج چهار (سرنجیانه) خبر داد و گفت: قطعاً این مقدار جوابگوی نیاز واحدهای صنفی نیست و ما به حدود ۷۰ تا ۱۰۰ هکتار زمین نیاز داریم.

رئیس اتاق اصناف مرکز کردستان تاکید کرد: در راستای پیگیری و تسریع بیشتر کارگروه ویژه تشکیل شده و امیدواریم با این اقدام بتوانیم مشکلات و موانع پیش‌رو را برطرف کنیم.