شهرکرد_رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: اتکا بودجه به درآمدهای پایدار و عدم وابستگی به نفت در سازمان برنامه و بودجه دنبال می‌شود، اطلاع‌رسانی در بودجه باید شفاف باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا منتظری در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی پیش از آنکه به وظیفه بپردازیم باید جانب اخلاص، شرایط حق‌الناس و… را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی مغز متفکر تصمیم‌گیری برنامه‌های سایر دستگاه‌های اقتصادی هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شناخت و به عبارتی دانش، رکن اساسی در این سازمان به شمار می‌رود.

منتظری عنوان کرد: در کشور باید دانشی که بر اساس روابط اجتماعی، خرده فرهنگ‌ها و به‌ویژه ثروت است تولید شود و وظیفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شناخت و احصا دانش‌ها و تبدیل آن به مقررات است.

وی خاطرنشان کرد: اتکا بودجه به درآمدهای پایدار و عدم وابستگی به نفت در سازمان برنامه و بودجه دنبال می‌شود، همچنین اطلاع‌رسانی در بودجه باید شفاف باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این سازمان در استان باید در بستر الکترونیکی گنجینه و مخزنی فراهم کند تا ایده‌ها در آن ثبت شود و در اختیار مردم قرار گیرد که آن‌ها در تصمیماتی که مربوط به آنان است مشارکت داشته باشند.

منتظری بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم عدالت اداری تخصیص منابع و عدالت در توزیع منابع در شهرستان‌های استان است.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت علما، دانشگاهیان و تشکل‌های خصوصی در توسعه چهارمحال و بختیاری مؤثر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عدالت اداری و شایسته سالاری با تعریف اینکه هر نیرو در پست مشخص شده برای وی به کار گرفته شود، در دستور کار است.

منتظری یادآور شد: پرداختن به حواشی سازمان را از رسالت اصلی آن دور می‌کند که دوری از این مسئله ازجمله برنامه‌های مهم سازمان در چهارمحال و بختیاری است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش هدفمند، مستمر، اصولی و… نیروهای اداری بسیار مهم است، افزود: احصا پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت‌بندی آن بر مبنای میزان پیشرفت و تخصص است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید تجهیز منابع داشته باشیم، ادامه داد: نباید به بودجه‌های دولتی وابسته باشیم و جذب سرمایه‌گذار، استفاده از بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و… راهکارهایی برای تحقق این مهم است.