شهرکرد-مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش از مجهز شدن ۱۰ هزار کلاس درس به کتابخانه کلاسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی عصر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: با برگزاری ششمین دوره مسابقات کتابخوانی تحت عنوان جشنواره دانایی و توانایی در سطح استانی نفرات اول هر پایه به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود گفت: در مرحله کشوری جشنواره دانایی و توانایی دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش دختران به پایان یافت، واز نفرات برتر تجلیل شد که در بخش پسران در روز دوشنبه شروع می‌شود و نفرات برتر انتخاب و تقدیر می‌شوند.

پورثانی با بیان این مطلب که چهارمحال و بختیاری رتبه اول را در میان استان‌ها دارد گفت: جشنواره دانایی و توانایی دانش‌آموزان سراسر کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزارخواهد شد.

وی با اشاره به حوزه کتاب در مناسبت‌های مختلف در فضای شاد برگزار می‌شود اظهار داشت: به همین مناسبت از ابتدای سال تاکنون ۱۱ پویش کتاب‌خوانی در فضای شاد برگزار شده است.

پور ثنائی ادامه داد: ۱۰ هزار کلاس درس به کتابخانه کلاسی مجهز شده‌اند.

مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت توسعه موقعیت یادگیری گفت: بر اساس سند تحول بنیادین ۳ میلیون کتاب توسط کانون پرورش برای یادگیری به مدارس اهدا شده است و لازم است دانش آموزان به غیر از کتاب‌های درسی به کتاب‌های غیر درسی توجه کنند.

وی با اشاره به افراد توانمند گفت دانش‌آموزان با ید با افراد شاخص آشنا شوند, نمره فصلی برای مطالعه کتب غیر درسی در نظر گرفته شود تا دانش آموزی که مطالعه کتب غیردرسی داشته است، نمره اضافه دریافت کند.

مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب که دانش آموز از مصرف کننده باید به تولید کننده برسند گفت: با برنامه ریزی می‌توان دانش آموزان را تبدیل به تولید کننده کرد.

وی در ادامه گفت: معلمان از فضاهای مختلف و کتابخانه ها برای یادگیری دانش‌آموزان استفاده کنند.