گرگان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر، صبح دوشنبه در جلسه کمیسیون دانشجویی شورای تأمین استان اظهار کرد: جوانان دانشگاهی امروز با وجود فراهم بودن مظاهر فساد و بسترهای متعدد گناه و آلودگی، مسیر علم و دانش را دنبال می‌کنند و این جای قدردانی و تشکر دارد.

وی افزود: اساتید دانشگاه به‌عنوان پرورش دهنده اذهان جوانان، نقش به‌سزایی در رشد و پرورش دانشجویان دارند که نمی‌توان آن‌را نادیده گرفت، پذیرفته نیست در فضای دانشگاهی شخصی نشر دهنده تفکرات ضد دینی و ضد انقلابی باشد در این خصوص ابتدا با استاد خاطی و سپس با دانشجوی خاطی برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: یکی از مطالبات جدی امام خامنه‌ای از مسؤولان دانشگاهی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی به‌منظور تضارب آرا دانشجویی در خصوص مسائل کشور در محیطی آرام و منطقی است که متأسفانه کمتر اتفاق افتاده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری، دانشجو را یک روشن‌فکر تمام عیار مسلمان و متدین می‌داند، این نگاه را همه مسؤولان مرتبط با حوزه دانشگاه باید داشته باشند و بستر رشد شخصیتی دانشجویان را فراهم کنند.

مهاجر اظهار کرد: ۱۶ آذر فرصت مناسبی است که علاوه بر جشن روز دانشجو، به گفتمان سازی، تبیین و روشن‌گری، خصوصاً در مورد انتخابات و نقش آن در آینده کشور بپردازیم، تجربه نشان داده است هرگاه دانشجو توانست حرف خود را بزند و شنیده شود، اتفاقات بهتری رقم خورده است.

وی گفت: امیدواریم در ۱۱ اسفند انتخابات خوبی را با بستر سازی‌هایی که در مناسبت‌های هم‌چون ۱۶ آذر ایجاد می‌شود، شاهد باشیم.