بوشهر- رییس پلیس فتای استان بوشهر از استرداد ۴۶ میلیارد ریال خسارت وارده به شکات پرونده‌های جرایم سایبری حوزه مالی و اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی قاسمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقدامات تخصصی افسران سایبر پلیس فتا استان، بیش از ۴۶ میلیارد ریال از ارزش ریالی پرونده‌های متشکله در پلیس فتا با موضوعات مالی و اقتصادی نظیر کلاهبرداری اینترنتی، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی با هماهنگی قضائی به مال باختگان عودت و تلاش‌ها جهت بازگرداندن وجوه باقیمانده ادامه دارد.

وی اضافه کرد: پلیس فتا در کنار پی جویی جرایم سایبری و دستگیری مجرمین، در حوزه ارتقای سواد رسانه و آگاه سازی عمومی با هدف پیشگیری از شکل گیری اینگونه جرایم و کاهش آسیب پذیری شهروندان برنامه‌های گسترده‌ای را اجرایی کرده است.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر افزود: متأسفانه برخی از کاربران فضای مجازی علیرغم آموزش‌ها و توصیه‌های مکرر پلیس فتا که به انحای مختلف و با همکاری رسانه‌ها اعلام می‌شود، همچنان فریب کلاهبرداران را خورده و وارد لینک‌های با منابع ناشناس می‌شوند.

وی بیان کرد: این افراد سپس به درگاه بانکی هدایت و اطلاعات حساب خود را در اختیار آنها قرار داده یا در هنگام خریدهای اینترنتی و قبل از مشاهده کالای مورد نظر، بخشی از مبلغ مورد توافق را به عنوان بیعانه یا کل مبلغ را پرداخت و سرمایه خود را از دست می‌دهند.

قاسمی اعلام داشت: کاربران می‌توانند قبل از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و جهت استفاده ایمن به سایت پلیس فتا مراجعه و از اطلاعات، اخبار و آموزش‌های جامعی که وجود دارد، استفاده کنند.