لاهرود - مسوول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: بسط و گسترش فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی در آحاد جامعه به ویژه نسل جدید موجب سعادت دنیوی و اخروی انسان می‌شود.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک هفته قرآن، عترت و نماز اظهار کرد: انسان با تمسک به کتاب وحی، تلاوت و تدبر در آیات نورانی و سرلوحه قرار دادن دستورات آن در زندگی، رهسپار معراج سعادت می‌شود و در وادی معرفت گام بر می‌دارد.

وی افزود: آیات الهی، چشمه‌سار زلال و پر برکت ایمان و یقین، صفا بخش ضمیر پاک‌دلان است و جام دل‌ها از کوثر کتاب وحی سیراب، در ترنم آسمانی آوای دلنشین و نسیم روح بخش این سروش غیبی جلا می‌یابد و از خورشید عرفان روشنایی می‌گیرد.

مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: قرآن به عنوان معجزه مانای پیام‌آور آرامش و مودت، نماز به عنوان ستون و عمود دین و عترت به عنوان هادیان و راهنمایان صادق و امنای عابد، سه اصل سعادت بخش دنیوی و اخروی برای خوشبختی، کمال و رستگاری انسان هستند.

دستگزار بیان کرد: هفته قرآن، عترت و نماز فرصت مناسبتی برای قدردانی از جدّیت درخُور تحسین عاملان قرآن کریم، عاشقان اهل بیت (ع) و تمامی دلدادگان قرآن و عترت (ع) است که با تمام توان در صحنه قرآن، عترت و نماز تلاش می‌کنند.

وی بر گسترش و تعمیق فرهنگ قرآنی در آحاد جامعه به ویژه نسل جدید تاکید کرد و گفت: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ترویج فرهنگ قرآنی، سنگین‌ترین مسئولیت نظام اسلامی است.

مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: امید است با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و به مدد همت بلند خادمان قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی بیش از پیش در سطح جامعه نهادینه شود.

دستگزار خاطرنشان کرد: شایسته است همه ما با استمداد از الطاف خداوند متعال جهت بسط و ترویج فرهنگ قرآنی همت مضاعف داشته باشیم تا در گام دوم انقلاب، حرکت عظیم الهی، انقلاب اسلامی ایران به تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور دولت کریمه و ولایت عظمای حضرت مهدی (عج) متصل شود.