تشدید محاصره بیمارستان کمال عدوان اوضاع این بیمارستان را با ۱۰۸ شهید و ۷ هزار آواره در آستانه فاجعه‌ای جدید قرار داده است. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الجزیره، مدیر کل وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در حال حاضر ۱۰۸ شهید و ده‌ها مجروح در بیمارستان کمال عدوان حضور دارند.

مدحت عباس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی با تانک‌های خود بیمارستان را محاصره کرده و تک تیراندازان به سمت هر جنبنده‌ای در بیمارستان شلیک می‌کنند.

وی ابراز داشت: ما نسبت به وقوع کشتار در بیمارستان کمال عدوان مشابه حوادث دو بیمارستان شفا و اندونزیایی نگران هستیم.

این مقام وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که در حال حاضر ۷۰۰۰ آواره در داخل بیمارستان هستند و برق بیمارستان نیز قطع شده است، ما نمی‌توانیم هیچ عمل جراحی را در بیمارستان انجام دهیم و قطع شدن جریان برق اوضاع را وخیم‌تر از قبل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شمال نوار غزه تنها ۴ بیمارستان فعال هستند و بیش از ۵۵ آمبولانس از کار افتاده‌اند. وی ابراز داشت که باید سوخت به این بیمارستان‌ها وارد شود و بیمارستان‌های میدانی در منطقه ایجاد شده و کمک‌های پزشکی برای ادامه فعالیت‌های ما تدارک دیده شود.

مدحت عباس ادامه داد: گذرگاه رفع تنها ۴۰۰ مجروح را پذیرش کرد، در حالی که ما بالغ بر۴۰ هزار مجروح داریم.

پایگاه خبری الجزیره همچنین به نقل از یک منبع پزشکی گزارش داد که با تنگ‌تر شدن محاصره بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه و حرکت نظامیان صهیونیست به سمت بیمارستان، اوضاع این بیمارستان وخیم‌تر شده است.