زنجان-فرماندار شهرستان خدابنده از ساماندهی راه‌های ورودی شهر قیدار برای ارتقای خدمات شهری خبر داد.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور به زنجان اظهار کرد: در قالب مصوبات سفر پروژه‌های خوبی آغاز شده و دارای پیشرفت بوده، هرچند اعتبارات برای برخی زمینه‌ها در نظر گرفته نشده بود که تلاش داریم این امر در دور بعدی سفر عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: با توجه به رایزنی با وزارتخانه‌ها بودجه نسبتاً قابل قبولی از اعتبارات وزارتخانه‌ها تخصیص یافت و همه پروژه‌ها در زمینه‌های آموزشی، ورزشی، راه و همچنین تأمین و انتقال آب شرب انجام شد.

فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه در زمینه مدرسه‌سازی ساخت حدود ۳۴ باب مدرسه در شهرستان خدابنده آغاز شد، ابراز کرد: تفاهم‌نامه‌ای با نوسازی مدارس و خیران به امضا رسید که طبق آن ۳۰ درصد منابع مالی سهم خیران و ۷۰ درصد سهم دولت بود.

وی ادامه داد: سهم خیران برای تکمیل مدرسه‌سازی تأمین شده و امیدواریم از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور اعتبار اخذ کنیم و مدارس را به بهره‌برداری برسانیم، البته چند مورد از این پروژه‌ها افتتاح شده است.

روند رو به رشداجرای طرح های آبرسانی در روستاهای شهرستان خدابنده

تاراسی با بیان اینکه در ۱۰۷ روستای شهرستان خدابنده با تنش آبی به‌به‌رو بودیم، تصریح کرد: در سال اول طرح آبرسانی ۳۰ روستا با کمک شرکت آب و فاضلاب استان انجام و بیش از ۷۰ مورد هم در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) امسال عقد قرارداد شده و طرح دوساله است.

وی در مورد اقدامات حوزه ورزش یادآور شد: حدود ۱۰ چمن مصنوعی را سال گذشته از محل اعتبارات استانی، ملی، خیران و دهیاری تحویل دادیم و امسال هم قرار است ۱۷ چمن مصنوعی را به بهره‌برداری برسانیم و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه زمین‌های چمن را مردم در روستاها اهدا کردند و از محل اعتبارات دهیاری‌ها و اداره‌کل ورزش و جوانان منابع مالی برای این طرح تآمین شد، خاطرنشان کرد: دهه فجر افتتاح‌های خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه راه انرژی خود را روی کریدور شمال - جنوب یعنی محور سلطانیه – کبودرآهنگ متمرکز کردیم، عنوان کرد: قطعه دوم مربوط به مسیر سلطانیه به قیدار است که بیش از ۵۵ درصد آن افتتاح شده است که چهاربانده کردن نقاط حادثه‌خیز در اولویت است و قرار بود امسال تحویل داده شود که بنا به دلایلی انجام نشد و سال آینده افتتاح می‌شود.

تاراسی ادامه داد: قطعه چهار نیز بیش از ۵۰ درصد تکمیل شده و برای قطعه پنجم اعتباراتی اختصاص یافته و امسال تخصیص می‌یابد و زیرساخت‌های آن آغاز شده است.

ساماندهی راه‌های ورودی شهر قیدار امسال کلنگ‌زنی می‌شود

وی با بیان اینکه ساماندهی راه‌های ورودی شهر قیدار در دست مناقصه است و امسال کلنگ‌زنی می‌شود، تصریح کرد: این راه‌ها هم از سمت زنجان و هم از سمت همدان چهاربانده خواهد شد و ارتقای خدمات شهری را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار خدابنده چهاربانده شدن و آسفالت‌ریزی راه گرماب – کتله‌خور را از دیگر پروژه‌های بهسازی راه در این شهرستان خواند و گفت: راه دیگر مسیر منتهی به سه‌راهی سجاس است که بخشی از آن تکمیل و آسفالت‌ریزی آغاز شده است.

وی در مورد پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: دو درمانگاه تخصصی در شهرستان در حال احداث است که یکی با همکاری سپاه و بسیج سازندگی آغاز شده که بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شد.

تاراسی ادامه داد: درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی نیز دیگر پروژه حوزه درمان است که بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه است و دو ساله به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای بیمارستان امیرالمومنین نیز تجهیزات پیش‌بینی کرده بودیم که بیش از ۴۰ تجهیزات آن از جمله سی تی اسکن و ماموگرافی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.