قزوین- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین با بیان اینکه عملکرد تبلیغات اسلامی قزوین نظام‌مند و با برنامه ریزی است، گفت: جنس برنامه‌های این سازمان تعالی بخش است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید وکیلی ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه جهاد تبیین یک فریضه دینی و آنی است اظهار کرد: این آنی بودن خیلی مهم است و اگر تهدید را جدی نگرفته و فرصت را از دست دهیم خیلی سخت می‌توان جبران کرد.

وی افزود: برنامه‌هایی که در تبلیغات اسلامی قزوین انجام می‌شود نتیجه زحمات زیادی است و نشان می‌دهد کار در این مجموعه عاشقانه، نظام مند و با یک برنامه ریزی دقیق است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین بیان کرد: تمرکز ما در استان بر روی مسجد، محله، مدرسه و منزل به عنوان خانواده است و می‌بینیم که در اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین بر روی هر ۴ محور اصلی برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم جامعه نوجوانان، جوانان، زنان و دانشجویان را تحت پوشش برنامه‌های فرهنگی از جنس تبلیغات اسلامی قرار بدهیم گره گشا خواهد بود.

وکیلی با بیان اینکه نوع و جنس برنامه‌های تبلیغات اسلامی قزوین تعالی بخش است، اضافه کرد: دشمن در تمام جنگ‌های خود برابر ملت ایران تنها به یک عامل دل بسته و آن جنگ فرهنگی است.

وی بیان کرد: دشمن برای تهاجم فرهنگی سرمایه گذاری کلانی کرده است و بمباران فرهنگی روی نسل نوجوانان و دختران ما با ابزارهای مختلفی همچون رسانه در شدیدترین شکل ممکن در حال انجام است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اضافه کرد: در این شرایط بهترین راه ممکن برای تبیین و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن شبکه سازی و توانمند سازی جامعه است و خوشحالیم که این شبکه منسجم در تبلیغات اسلامی قزوین در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نوع برنامه‌های تبلیغات اسلامی باید هدایتگر باشد، ادامه داد: طعم و شیرینی قرار گرفتن در مسیر هدایت و انقلاب اسلامی باید به کام افرادی که در هجمه دشمن قرار گرفته اند بنشیند و بدون شک اگر این طعم را حس کنند به ذات فطری خود برخواهد گشت.

وکیلی با تاکید بر اینکه باید از همه فرصت‌های موجود استفاده کنیم و برای استفاده از این فرصت‌ها برنامه داشته باشیم، عنوان کرد: استفاده از فرصت زیارت اماکن مقدسه و برنامه ریزی برای زوار می‌تواند از زائرین یک مبلغ و ناشر بسازد.

وی با بیان اینکه جامعه مداحان اهل بیت یک ظرفیت بزرگ برای تبیین هستند، گفت: باید بخشی از مداحی مداحان به روشنگری جامعه هدف پرداخته شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اظهار کرد: مدرسه یک ظرفیت بزرگ است و باید مشاورین و مربیان تربیتی به گونه‌ای توسط تبلیغات اسلامی آموزش داده شوند که به یک مبلغ توانمند در فضای آموزش و پرورش تبدیل شوند.

وی افزود: ارتباط خوب تبلیغات اسلامی با حوزه هنری قزوین، جبهه فرهنگی و ارشاد می‌تواند اتفاقات مبارکی را برای استان قزوین و فضای فرهنگی استان قزوین رقم بزند.

وکیلی در پایان یادآور شد: برای شبکه سازی و توانمند سازی در استان قزوین باید از ظرفیت مردم استفاده شود.