اردبیل- رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا تنگناهای قضایی استان را با حضور رییس قوه قضاییه در این استان و تشکیل جلسه شورای قضایی رفع کنیم.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه با ۲ هدف انجام می‌شود که در وهله اول قرار است حجت‌الاسلام اژه‌ای در آئین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی حاضر شده و در جمع دانشجویان، اساتید و نخبگان این استان سخنرانی داشته باشند.

وی تصریح کرد: حضور در شورای اداری و سخنرانی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل دومین برنامه رئیس قوه قضائیه به استان اردبیل است که به صورت عمومی انجام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بخش دیگری از سفر رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به مشکلات نهادهای قضائی استان اردبیل است که در بدو ورود رئیس قوه قضائیه نشستی را با کارکنان، قضات و دست‌اندرکاران دستگاه‌های مختلف زیرمجموعه قوه قضائیه خواهند داشت تا بتوانند اهداف و برنامه‌های قوه قضائیه را در کنار رویکردهای تأثیرگذار تبیین و تشریح کنند.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای قضائی نیز حاضر شده تا با جمع‌بندی نظرات کارشناسی معاونان و مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه قوه قضائیه از مناطق مختلف استان نسبت به پیگیری مطالبات و حل مشکلات حوزه قضائی استان دستور لازم صادر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه، تعدادی از رؤسا و معاونان نهاد قضائی در شهرستان‌ها حاضر شده تا با حضور در برنامه‌های مختلف و دیدارهای متعدد مشکلات قضائی شهرستان‌ها نیز جمع بندی شده و در جلسه شورای قضائی با حضور حجت‌الاسلام اژه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام کثیرلو در مورد دیدارهای مردمی اضافه کرد: رئیس قوه قضائیه به دلیل محدودیت زمان سفر یک روزه امکان دیدار مردمی نخواهند داشت اما ۲ تن از معاونان دیدارهای مردمی داشته و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در این ملاقات‌های مردمی به مشکلات و خواسته‌های مردم و جمع‌آوری نامه‌های اقشار مختلف اقدام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: امیدواریم نتایج این سفر ارزشمند به نفع استان و رفع مشکلات قضائی بوده و رئیس قوه قضائیه با سعه‌صدر زمینه حل موانع و مشکلات و تقویت نظام قضائی استان را فراهم کند.