شهرکرد-شهردار شهرکرد گفت: در ۸ ماهه امسال اقدامات مؤثری در سطح شهر رقم خورد که برخی از آن‌ها برای اولین بار اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین واحدیان صبح امروز در جلسه با استاندار با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در ۸ ماهه گذشته اظهار داشت: برای اولین بار با استفاده از ۶۳ هزار تن آسفالت، ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر سطح شهر در نواحی ۴ گانه آسفالت شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۲ هزار تن قیر تهیه و توزیع شده است، افزود: ۵ هزار تن قیر دیگر نیز قول مساعد دادند که پیگیری‌ها انجام و در حال حاضر قیر بین دو وزارت در حال توزیع است که می‌طلبد حمایت کنید تا سهمیه استان سریع‌تر ابلاغ شود.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه این اقدام موجب رضایت مردم، امیدآفرینی و انگیزه آفرینی در بین مردم شده است، خاطرنشان کرد: طرح نهضت آسفالت در قالب طرح جهادی اجرا شد هرچند جای کار بسیار برای نوسازی و آسفالت معابر داریم.

واحدیان با اشاره به اینکه نگاه تخصصی اعضای شورا موجب تسهیل‌گری در اجرای امور شده است، بیان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد بودجه شهرداری عمرانی و ۳۰ درصد آن جاری است که بودجه جاری با رویکرد کاهش هزینه‌ها و در بودجه عمرانی رویکردمان توسعه شهر و ارتقا کیفیت زندگی شهروندان است.

تحقق ۴۰ درصدی بودجه در آبان ماه جاری

شهردار شهرکرد از تحقق ۴۰ درصدی بودجه در آبان ماه جاری خبری داد و افزود: با توجه به اینکه ارزش افزوده ملی ماهد ۳۹ به هیچکس ابلاغ نشد و تنها ۵ درصد بودجه از طریق فروش زمین بوده است بنابراین در راستای تحقق بودجه امسال پرسنل مجموعه مدیریت شهری تلاش بسیاری داشتند که جای قدردانی دارد.

وی اجرای فعالیت‌های مختلف در حوزه کاهش ترافیک را یکی دیگر از اقدامات مجموعه مدیریت شهری عنوان کرد و ادامه داد: احداث معابر و کمربندی‌های جدید، تعریض معابر و اجرای عقب‌نشینی‌ها ازجمله کارها برای کاهش ترافیک بوده است که می‌طلبد دستگاه‌های که اراضی در مسیر تعریض معابر دارند با شهرداری همکاری لازم را به عمل آورند تا بتوانیم با اجرای طرح عقب نشینی‌ها چهره شهر را تغییر دهیم.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: تصویب طرح جامع ترافیک، شناسایی و تملک اراضی برای احداث پارکینگ عمومی، اجرای طرح پارک حاشیه‌ای، افزایش دوربین‌های پایش تصویری و هوشمندسازی تقاطع‌ها نیز در حوزه کاهش ترافیک انجام شده است.

واحدیان تصریح کرد: در حوزه پسماند نیز طرح جامع تهیه و در حال تصویب است، همچنین طرح تفکیک زباله از مبدأ نیز در حال اجرا است و در راستای راه اندازی کارخانه پسماند نیازمند تحویل زمین از سوی دستگاه‌های متولی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ماشین آلات و تجهیزات جهت خدمات دهی بهتر به شهروندان خریداری شده است، گفت: کامیون، تراکتور، آمبولانس، پرس زباله و.... ازجمله ماشین آلات خریداری شده است و دو دستگاه تیغه برف روب نیز از مدیریت بحران به شهرداری واگذار شد.

واحدیان با اشاره به نقاط بحرانی شهرکرد افزود: منظریه و میرآباد از جمله مناطق حساس هستند که در زمان بحران به خدمات بیشتری نیاز دارند لذا می‌طلبد اعتبارات بحران به این شهرداری اختصاص یابد تا در زمان بحران در این مناطق هزینه شود.

پیش‌بینی ۳۲ پروژه با ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بازآفرینی

شهردار شهرکرد از پیش‌بینی ۳۲ پروژه با ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بازآفرینی خبر داد و بیان کرد: این تعداد پروژه به تهران ارسال و در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم اعتبارات را به صورت کامل جذب کنیم.

واحدیان با اشاره به تعیین تکلیف برج دوقلو گفت: شورای ششم پس از ۱۲ سال برای تعیین تکلیف برج دوقلو اقدام و با تغییر کاربری بخشی از برج با توجیه فنی و اقتصادی مسیر توسعه برای آینده شهر را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری نگاه به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بسیار خوب بوده است به گونه‌ای که شاهد افتتاح مرکز آموزش شهروندی در ناحیه غرب، راه‌اندازی سوله ورزشی در محله جنوب، مرکز اجتماعی و خانه فرهنگ در سطح شهر بودیم.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بازوی اجرایی شهرداری‌ها است، تصریح کرد: این سازمان در بحث توسعه شهرها می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.