خرم‌آباد - استاندار لرستان از عدم جذب اعتبارات در زمان مشخص توسط دستگاه‌ها در این استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت روز حسابدار شفافیت و انضباط مالی را مهم و از شاخصه‌های هر مدیر موفق عنوان و اظهار داشت: انضباط مالی و شفافیت باعث افزایش کارآمدی و تأثیر مثبتی بر عملکرد دستگاه‌ها دارد که اگر خوب با آن پرداخته نشود منجر به فسادهای مالی و اقتصادی خواهد شد.

وی در ادامه جذب به‌موقع اعتبارات پروژه‌ها را توسط دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها مهم دانست و افزود: از مشکل‌ها و چالش‌هایی که طی دو سال اخیر با آن مواجه بوده‌ایم عدم جذب اعتبارات در زمان مشخص توسط دستگاه‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی خاص و تحریم‌های ظالمانه که بر کشور حاکم است جذب اعتبارات دستگاه‌ها به‌سختی و با پیگیری‌های متعدد انجام می‌شود، انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌ها این اعتبارات را به‌موقع و در زمان مشخص هزینه کنند تا پایان سال مالی با مشکل برگشت اعتبار مواجه نشویم.

دالوند، افزود: برگشت یک ریال از این اعتبارات اجحاف در حق مردم استان است.

وی گفت: ذیحساب‌ها و نیروهای مالی نقش مهم و ارزنده‌ای در هدایت، کنترل و هزینه به‌موقع اعتبارات دارند؛ ازاین‌رو لازم است مدیران را در این فرایند مهم کمک کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، عنوان کرد: از دیگر چالش‌های مهم اختلاف بین دستگاه‌ها با پیمانکاران در اجرای مناقصات است، دستگاه‌ها ضوابط و فرایند برگزاری مناقصات را به‌خوبی رعایت نمی‌کنند؛ ازاین‌رو ذیحسابان می‌توانند نقش اساسی و کلیدی در پرداخت صورت‌وضعیت‌ها و اجرای مناقصات داشته باشند.

دالوند، گفت: نظارت دقیق و فنی بر پروژه‌ها و بازدیدهای میدانی از دیگر موضوعاتی است که باید موردتوجه بیشتر قرار بگیرد.

وی تجربه در مسائل مالی و حسابداری به‌عنوان علمی تخصصی و حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: لازم است نیروهای جوان در کنار باتجربه‌ها قرار گیرند تا تجربه کافی را برای فعالیت‌های خود کسب کنند.