رشت - رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به موضوع امیدآفرینی در جامعه گفت: درسنامه یارَش مساله محور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رسول منفرد عصر پنج شنبه در نشست هم اندیشی معلمان و مربیان و آئین رونمایی از کتاب درسنامه پیشرفت تحت عنوان یارَش اظهار کرد: گردآوری آثار و هم چاپ و انتشار این درسنامه یک کار غیرنمایشی است.

وی با بیان اینکه درسنامه یارَش حاصل تلاش یک سال و نیم یک گروه ۱۰ نفره است، افزود: برای چاپ این کتاب بیش از ۲ هزار کنشگر پیشرفت در گیلان شناسایی شد و از این میان ۲۱ موضوع مورد پردازش قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه درسنامه پیشرفت یارَش مملو از امید است، گفت: این کتاب بر پایه مساله محوری به چاپ رسیده است و این مسیر ادامه دارد.

منفرد با اشاره به مغفول ماندن مساله امید در کشور بیان کرد: در کنار وجود فناوری‌ها و امکانات آموزشی مناسب تاکنون در خصوص پردازش مساله امید و امیدآفرینی به نتیجه دلخواهی دست نیافتیم.

وی با بیان اینکه درسنامه یارَش مساله محور است، افزود: این کتاب خط مقدم امیدآفرینی در جبهه و نظام آموزش و پرورش است و با قصه‌های قهرمانانش مساله امید را در نسل کودک و نوجوان حل می‌کند.