بابل- فرمانده سپاه بابل گفت: در حال حاضر با توجه به جنگ نابرابر رسانه ای باید از فرصت فضای مجازی برای مقابله با این تهدیدها بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهرداد بابایی بعدازظهر پنجشنبه در سومین گردهمایی فضای مجازی این شهرستان ضمن قدردانی از زحمات فضای مجازی شهرستان اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر فضاهای اجتماعی مجازی ضمن برخورداری از مزایا و امکانات گسترده، مسائل و مشکلاتی را در حوزه نظم و امنیت به همراه آورده‌اند که بر جامعه و دانشجویان تأثیر گذاشته است و در حال حاضر با توجه به جنگ نابرابر رسانه‌ای موجود باید فضای مجازی باقدرت در برابر این تهدیدات بایستد وآن را به فرصت تبدیل کند.

بابایی در این گردهمایی با اشاره به اینکه در دنیای امروز که عصر ارتباطات نام گرفته است، رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی به واسطه سرعت، تداوم و وسعت جهانی به مثابه جز لاینفک ارتباطات اجتماعی در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: در کشور ما بحران‌ها همیشه یک فرصت طلایی برای کسب تجربیات جدید، و برطرف کردن نقاط ضعف و خدمت رسانی بیشتر به مردم در جهت تولید سرمایه اجتماعی بوده است پس دشمن بداند که در این نبرد نیز پیروز نخواهد شد.

فرمانده سپاه بابل خاطر نشان کرد: رؤیای تسلط دشمن بر ایران اسلامی هیچگاه محقق نمی‌شود اما این افکار همیشه در ذهن دشمن وجود دارد و برای رسیدن به آن همه توان خود را به کار می‌گیرد. پس باید با تمام توان در این فضا گام برداشت

بابایی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به فعالان فضای مجازی شهرستان یاد آور شد: در هیچ جای دنیا به اندازه کشور ما فضای مجازی رها شده نیست و هرکس هرچه دلش بخواهد از راست و دروغ تا تهمت و افترا منتشر می‌کند، درحالی که در هیچ جای دنیا این چنین بی قانونی‌هایی را نخواهد پذیرفت.

وی با اشاره به وقایع اخیر و بروز ناامنی‌هایی در کشور، گفت: در سال‌های گذشته دشمنان به واسطه یک بهانه کوچک، توطئه و فتنه بزرگی را علیه انقلاب اسلامی رقم زدند تا مسیر پیشرفت کشور را کند و ناهموار کنند؛ اما ملت بزرگ ایران با درک عمیق و بصیرت نافذ به میدان آمد و با پشتیانی خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌گران ایستادگی کرد.

فرمانده سپاه بابل در پایان سخنانش با بیان اینکه امروز فضای مجازی نسبت به گذشته جلوه بیشتری پیدا کرده است، افزود: اطلاعات کافی از فضای مجازی، سواد رسانه‌ای و مراقبت نسبت به آسیب‌های این فضا یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشت و به‌طور قطع ارتقای آگاهی در این رابطه و مصون ماندن افراد از آسیب‌های این فضا می‌تواند کمک قابل توجهی داشته باشد؛ لذا باید تمام دلسوزان نظام در حال حاضر نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند و با مسئولیت‌پذیری کامل در این رابطه حرکت کنند.