کرج- مدیرعامل شرکت گاز ایران گفت: در دولت سیزدهم بیش از پنج هزار و ۷۰۰ روستا به شبکه گاز متصل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با دومین سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان البرز طرح گازرسانی به یک شهر و ۱۲۰ روستای باقیمانده استان به بهره‌برداری رسید.

بدین ترتیب تمام ۱۷ شهر و ۲۹۱ روستای قابل گازرسانی استان البرز به شبکه سراسری گاز متصل شدند و این استان از منظر گازرسانی در زمره استان‌های سبز کشور قرار گرفت.

مجید چگنی مدیرعامل شرکت گاز ایران در این مراسم با اشاره به اینکه ۴۳ شهر و هشت هزار و ۳۰۰ صنعت در مناطق محروم به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند که قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست، اظهار کرد: در دولت سیزدهم، بیش از پنج هزار و ۷۰۰ روستا به شبکه گاز متصل شده‌اند.

وی افزود: توسعه گازرسانی در مناطق و استان‌های محروم به اندازه دیگر استان‌ها حائز اهمیت است و تلاش شده که در این دو سال، بیشتر شهرها و روستاهای این استان‌ها از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

معاون وزیر نفت با اشاره به اهمیت گازرسانی به مناطق محروم افزود: گازرسانی به هر نقطه‌ای صورت گیرد به دنبال آن صنعت و شغل نیز ایجاد خواهد شد.

چگنی افزود: در دو سال نخست دولت سیزدهم، پنج هزار و ۲۷۹ روستا با ۳۰۷ هزار خانوار و ۴۱ شهر با بیش از ۹۴ هزار خانوار گازرسانی شده‌اند. ۹۸.۶ درصد از جمعیت شهری و ۸۶.۳ درصد از جمعیت روستایی زیرپوشش گازرسانی هستند و بیش از ۲۷.۵ میلیون مشترک (افزون بر ۳۱ میلیون واحد) زیرپوشش گازرسانی قرار دارند.