اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: جامعه امروزی به تعالیم ارزشمند دینی و مؤلفه‌های اخلاقی حضرت زهرا (س) به عنوان الگو و راهگشا نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده بعد از ظهر جمعه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در اردبیل، اظهار کرد: مکتب اسلام انسان را اشرف مخلوقات معرفی کرده و به زنان ارزش و اهمیت بالایی نسبت به سایر مکاتب قائل است.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرزند دختر را لطیف‌ترین، با محبت‌ترین و مؤمن‌ترین فرد برای خانواده معرفی کرده و به جایگاه زنان و دختران ابهت بخشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه دشمن به دنبال ترویج نگاه فمنیستی در جامعه است، گفت: اکنون دشمن بر مدل آرایش و ظاهر دختران برنامه‌ریزی کرده و با ترویج مدل‌های پسرانه می‌خواهد جنس مرد را برتر جلوه دهد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: همگان باید در رابطه با این مسأله بیندیشیم که غرب همواره به جای تلاش برای پیشرفت علمی، اخلاقی، اجتماعی، ازدواج و تشکیل خانواده، فرزندآوری و تربیت نسل آینده توسط دختران و زنان، فقط در صدد بی‌حجاب کردن آنها است.

وی تاکید کرد: معلمان و کادر آموزشی مدارس باید همسو با خانواده در بصیرت‌افزایی نسل جوان و تبیین الگوهای رفتاری حضرت زهرا (س) در بین دختران دانش‌آموز تلاش کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به مؤلفه‌های اخلاقی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و ادامه داد: زندگی توأم با پاکی و طهارت، حیا و ایمان‌مداری، همسرداری همراه با فداکاری در دفاع از مقام امامت و تربیت صحیح فرزندان از الگوهای رفتاری حضرت زهرا (س) برای بشریت در تمام اعصار است.

وی توجه به جریانات سیاسی و اجتماعی جامعه را از دیگر شاخصه‌های رفتاری حضرت زهرا (س) برشمرد و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در مقابل جهالت مردم زمان خود و قدرت‌پرستی دشمنان، از حضرت علی (ع) دفاع کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: حضرت زهرا (س) در تریبون مسجدالنبی به عنوان مرکز تصمیم‌گیری‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی جامعه، خطبه‌خوانی کرده و راه سعادت و رستگاری را برای مسلمان جهان نشان داد.