به دنبال برگزاری هفته علم ایران و عراق در شهر مشهد، رایزن علمی جمهوری عراق از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، پیرو برگزاری هفته علم ایران و عراق در شهر مشهد با حضور دکتر محمد حسن‌زاده، رییس ایرانداک و دیدار با مسؤولان وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری و جمعی از روسای دانشگاه‌های عراق، رایزن علمی جمهوری عراق از ایرانداک بازدید و در خصوص ظرفیت‌های همکاری و انتقال تجربیات با رییس و معاونان پژوهشگاه دیدار و رایزنی کردند.

در این نشست که معاون پژوهش و آموزش، معاون اطلاعات علم و فناوری، و رییس گروه ارتباطات علمی پژوهشگاه نیز حضور داشتند، دکتر حسن‌زاده، ضمن خوشامدگویی به رایزن علمی جمهوری عراق، جنبه‌هایی از پیشرفت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و وجود زمینه‌های فراوان برای همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری ایران با نظام علمی و دانشگاه‌های کشور همسایه و دوست عراق را مورد توجه قرار داد.

در ادامه، دکتر الهام علایی، رییس گروه ارتباطات علمی به معرفی پژوهشگاه و واحدهای مختلف و محصولات و خدمات متنوع در ارتباط با نظام علمی کشور پرداخت.

سپس دکتر امیر، رایزن علمی جمهوری عراق با اظهار خوشوقتی در خصوص حضور در ایرانداک و کسب آگاهی از فعالیت‌های آن، سطح فعالیت‌های پژوهشگاه را بسیار بالا و با کیفیت ارزیابی کرد.

در ادامه، وی با معرفی نظام علمی عراق و تحولات به وجود آمده در طول سالیان متمادی، بر لزوم انتقال تجربیات ایرانداک به کشور عراق تاکید و آمادگی خود را برای تسهیل ارتباطات در این زمینه اعلام کرد.

در پایان، مقرر شد رایزنی درباره همکاری در زمینه‌های گوناگون تداوم داشته باشد.