بیرجند- فرماندار بیرجند گفت: در همان ابتدای این حادثه واحدهای مجاور از نیروی انسانی تخلیه و هماهنگ گردید تا سه تیم آتش نشانی بیرجند، یک تیم از فرودگاه و یک تیم از شرکت نفت به منطقه اعزام شد.

علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اظهار کرد: ساعت ۸:۴۵ صبح امروز یک واحد پالایشگاهی در مقیاس کوچک در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به دلایل نامعلوم دچار حریق می شود.

وی تصریح کرد: در همان ابتدای این حادثه واحدهای مجاور از نیروی انسانی تخلیه و هماهنگ گردید تا سه تیم آتش نشانی بیرجند، یک تیم از فرودگاه و یک تیم از شرکت نفت به منطقه اعزام شوند.

فرماندار بیرجند ادامه داد: در ساعت اولیه سردسازی مخازن همجوار و کنترل و مهار آتش آغاز شد و الان هم تیم های عملیاتی آتش نشانی برای مهار آتش مشغول به کار هستند.

فاضلی فرد بیان داشت: این مخزن مربوط به مجموعه شرکت آذران صنعت بوده که ۱۷ مخزن داشته و بالغ ۴ میلیون لیتر میعانات در این مخازن وجود دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر آتش نشانان در این منطقه برای مهار آتش مستقر هستند و با تمام توان برای جلوگیری از سرایت آتش تلاش می کنند.

فرماندار بیرجند خاطرنشان کرد: مهار کامل آتش قابل پیش بینی نیست.