نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ یک بودجه ضدتورمی است، چرا که دولت منابع و مصارف را به شکل واقع‌بینانه دیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «روح‌الله عباس‌پور» نماینده مردم قزوین در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: از دولت تشکر می‌کنم که برای اولین‌بار لایحه بودجه را به موقع تقدیم مجلس کرد.

وی ادامه داد: این لایحه بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس و دو مرحله‌ای تهیه و ارائه شده است و از سوی دیگر لایحه بودجه بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری تهیه شده است که سال جاری را «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری کرده‌اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده معتقدم بودجه سال ۱۴۰۳ یک بودجه ضد تورمی است، چرا که دولت منابع و مصارف را به شکل واقع‌بینانه دیده است و این به معنای آن است که ما در سال آینده با ناترازی و کسری بودجه مواجه نخواهیم شد.

عباس‌پور ادامه داد: منتقدان بودجه می‌گویند چرا بحث واگذاری اموال غیرمنقول نسبت به سنوات گذشته افزایش نداشته که باید گفت ما در سال ۱۴۰۱ و سال ۱۴۰۲ چقدر توانستیم این اموال را به فروش برسانیم؟ برای جلوگیری از کسری بودجه و تورم باید منابع را واقعی در نظر بگیریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: میزان فروش نفت و قیمت نفت در لایحه بودجه پیشنهادی دولت کاهش یافته که حاکی از شفافیت بودجه و واقع‌بینانه بودن آن است. درآمدهای مالیاتی بهترین جایگزین برای درآمدهای نفتی است و این افزایش درآمد مالیاتی از محل فرار مالیاتی دیده شده است، یعنی به سراغ سرمایه‌دارانی می‌روند که از منابع کشور استفاده کرده اما مالیات نمی‌پردازند.

وی تاکید کرد: بنده معتقدم که لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شفاف‌ترین بودجه‌ای است که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.