رشت- استاندار گیلان گفت: تقویت روابط گیلان و آستراخان در راستای سیاست‌های راهبردی ایران و روسیه بوده و گشایش‌های اقتصادی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با ایگور بابوشکین استاندار آستراخان اظهار کرد: گیلان قابلیت‌های اقتصادی، گردشگری و کشاورزی خوبی دارد که در حال پیشرفت و توسعه است.

وی با اشاره به ارتباط سازنده دو کشور ایران و روسیه افزود: گسترش ارتباط و مناسبات ایران و روسیه به نفع هر دو کشور است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ارتباط گیری دو استان گیلان و آستراخان بیان کرد: تقویت روابط گیلان و آستراخان در راستای سیاست‌های راهبردی ایران و روسیه بوده و گشایش‌های اقتصادی را به همراه دارد.

عباسی با اشاره به استقبال گرم روس‌ها از هیأت اقتصادی گیلان اضافه کرد: اگرچه زمستان سردی را سپری می‌کنیم اما استقبال گرم و صمیمی شما احساس سرما نمی‌کنیم.

وی با اشاره به ۴ مد ارتباطی هوایی، زمینی، دریایی و ریلی گیلان- آستراخان افزود: گسترش روابط دو استان گیلان و آستراخان در بخش‌های مختلف تجاری، اقتصادی، گردشگری و کشاورزی بسیار اهمیت دارد.

استاندار گیلان از افتتاح خط ریلی رشت _ بندر کاسپین تا ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: ارتباط ریلی رشت _ بندر کاسپین _ آستارا جهت گسترش روابط با روسیه به ویژه استان آستراخان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عباسی با تاکید بر لزوم انجام کار تجاری مشترک بیان کرد: زوایای مختلف همکاری‌های مشترک در بخش تجارت و فعالیت‌های اقتصادی بین گیلان و آستراخان در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به گسترش همکاری‌ها بین دو استان گیلان و آستراخان در بخش‌های مختلف افزود: در حوزه آموزش ایجاد تعامل بین دانشگاهی به منظور بهره مندی از ظرفیت دانشگاه‌های دو استان برقرار است.