شاهرود- مدیر فرودگاه بین المللی شهدای شاهرود از برگزاری رزمایش اطفای حریق هواپیما در این فرودگاه بین المللی خبر داد و گفت: هدف از اجرای این عملیات بهبود عملکرد مقابله با سوانح پروازی است.

ولی قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه صبح امروز چهارشنبه مانور اطفای حریق هواپیما در فرودگاه بین‌المللی شاهرود به انجام رسید، ابراز داشت: این رزمایش هر دو سال یک‌بار در این فرودگاه اجرا می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه هدف از برگزاری این رزمایش آمادگی هر چه بیشتر در برابر حوادث و سوانح پروازی است، افزود: در حین انجام این رزمایش عملکرد تجهیزات موجود نیز زیر نظر قرار می‌گیرد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود با بیان اینکه در این گونه مانورها نقاط ضعف و قوت موجود شناسایی و برای رفع یا بهبود آنها تلاش می‌شود، ابراز داشت: قطعاً در صورت مشاهده کمبود یا نقص در تجهیزات موجود برای ارتقا یا خرید موارد شناسایی شده تلاش می‌شود.

قنبری ضمن بیان اینکه دیگر رویکرد این رزمایش هماهنگی هر چه بیشتر میان ارگان‌های داخلی و خارجی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این فرودگاه، بین المللی است لذا پروازهای خارجی در آن انجام می‌شود لذا باید مجموعه‌های داخلی بتوانند با عوامل کادر پرواز ارتباط مؤثر برقرار کنند تا تلفات انسانی در صورت وجود بحران به حداقل یا حتی به صفر برسد.

وی ضمن بیان اینکه در این رزمایش فرض بر آتش سوزی موتور هواپیما بود، افزود: نیروهای امدادی می‌بایست ضمن اقدام فوری برای اطفای حریق مجروحان فرضی را نیز به مراکز درمانی انتقال می‌دانند که همه این موارد با جزئیات و دقت اجرا شدند.