رشت- استاندار آستراخان از افتتاح همایش مشترک تجاری گیلان - آستراخان خبر داد و گفت: تقویت روابط تجاری و اقتصادی گیلان و آستراخان در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایگور بابوشکین پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با استاندار گیلان اظهار کرد: خاطره انگیزترین لحظات را در سفر گذشته به گیلان سپری کردم.

وی با اشاره به ارتباط دو سویه ایران و فدراسیون روسیه افزود: جمهوری اسلامی یکی از اصلی ترین شرکای تجاری و اقتصادی برای روسیه به شمار می‌رود و همین مهم در خصوص دو استان گیلان و آستراخان نیز صدق می‌کند.

استاندار آستراخان به اشاره به افزایش حجم مراودات این استان با گیلان بیان کرد: در سال ۱۰ درصد در بخش صادرات و ۴۰ درصد در بخش واردات افزایش داشتیم.

بابوشکین با تاکید بر لزوم گسترش روابط تجاری و سرمایه‌گذاری بین استان‌های گیلان و آستراخان اضافه کرد: فرصت سرمایه گذاری فعالین اقتصادی گیلان در آستراخان فراهم است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های ریلی افزود: گیلان و آستراخان از استان‌های فعال کریدور شمال به جنوب به شمار می‌روند و لذا تقویت زیرساخت‌های ریلی این دو استان بسیار اهمیت و ضرورت دارد.

استاندار آستراخان با اشاره به ظرفیت‌های کشتی سازی این استان بویژه منطقه لوتوس بیان کرد: ظرفیت کشتی سازی آستراخان می‌تواند در اختیار گیلان قرار بگیرد.

بابوشکین از افتتاح همایش مشترک تجاری گیلان - آستراخان خبر داد و اضافه کرد: تقویت روابط تجاری و اقتصادی گیلان و آستراخان در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط آستراخان و گیلان فقط در زمینه تجاری و اقتصادی خلاصه نمی‌شود، افزود: در حوزه آموزشی هم تعاملات خوبی بین دو استان برقرار شده است.