سنندج_ رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گفت: کردستان می‌تواند در برگزاری بازی‌های بومی و محلی به عنوان پایلوت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پسندیده بعدازظهر سه شنبه در مجمع انتخابات هیأت ورزش روستایی استان کردستان گفت: حمایت از بانوان در تمام عرصه‌ها و ابعاد حمایت ویژه می‌طلبد و در بحث عدالت محوری و عدالت اجتماعی وجود یک خانم در سرپرستی اداره ورزش قابل ستایش است.

وی افزود: متنوع بودن آئین‌ها و جشن‌های قوم کُرد به دلیل تنوع و نشاط‌آوری بستری برای توسعه ورزش روستایی در سطح ملی است.

وی با بیان اینکه نزدیکترین نقطه به جامعه مخاطب هیأت‌های شهرستانی است، گفت: با ظرفیت کم اعتباری، کار جهادی در هیأت‌ها در حال انجام و قابل تقدیر است چون آورده هیت‌های استانی بُعد معنوی آنها است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اذعان کرد: کردستان به سبب سابقه دلاوری‌های تاریخی بعد از انقلاب و حتی قبل از انقلاب بر گردن کشور دین دارد.

پسندیده بیان کرد: کردستان بر خلاف وسعت کم جمعیتی مستعد و فزاینده دارد که در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش به ویژه بازی و آئین‌های بومی و معرفی آن در سطح ملی و حتی بین‌المللی دارد.

وی ادامه داد: استعدادهای ورزشی بسیار خوب و جمعیت مستعد روستایی کردستان، در بیشتر مسابقات ملی، نمایندگان کردستان همواره جزو نفرات اول تا سوم هستند.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خاطرنشان کرد: توسعه فضای ورزشی کم حجم مثل خانه‌های ورزش و ایجاد خانه نشاط در روستاها برمبنای تربیت نیروی متخصص داور و مربی ساکن در روستاها در حوزه آموزش، انگیزش و زیرساخت مدنظر است.

پسندیده اذعان کرد: برگزاری اولین دوره جام پرچم با ۲۷ هزار تیم و ۳۵ هزار ورزشکار یک جام ارزشمند بود و دومین دوره آن در چهار رشته مینی فوتبال دو و میدانی، کاراته، پرتاب وزنه و والیبال چهار نفره با نگاه قهرمانی و استعدادیابی کلاسیک و مدرن برگزار می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه کردستان می‌تواند در برگزاری بازی‌های بومی و محلی به عنوان پایلوت باشد، اذعان کرد: جام یاریگران زندگی از دیگر برنامه‌های است که با مشارکت ستاد مواد مخدر با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خاطرنشان کرد: برگزاری جام بلندهمتان ویژه توانخواهان با میزبانی مازندران، لیگ هفت سنگ بانوان به میزبانی لرستان در هفته آینده، مشارکت در اعزام و میزبانی تیم‌ها و مسابقات و استفاده از ظرفیت نیروهای مستعد جوان و توجه به آن، از دیگر مواردی است که در استان‌های پایلوت برگزار خواهد شد.

پسندیده افزود: فرسودگی جلسات کارایی را کم می‌کند و باید نقاط ضعف رصد و شناسایی شود.

گفتنی است، مجمع انتخابات هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کردستان امروز برگزار و «سیروان بهرامی» با کسب همه ۱۹ رأی، برای چهار سال رئیس این هیأت شد.