وزارت بهداشت غزه از تداوم محاصره بیمارستان کمال عدوان و شکنجه افراد داخل این بیمارستان توسط اشغالگران صهیونیست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست همچنان بیمارستان کمال عدوان را تحت محاصره خود داشته و به سمت این بیمارستان شلیک می‌کنند. آنها مانع هرگونه حرکتی در داخل بیمارستان می‌شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کسانی که در داخل بیمارستان کمال عدوان محاصره شده اند از آب، غذا و برق محروم هستند. کادر پزشکی نمی‌توانند خدمات لازم را به کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه بدهند و آب لازم برای تهیه شیرخشک برای این کودکان وجود ندارد.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: از سازمان ملل و نهادهای بین المللی می‌خواهیم برای نجات جان کودکان، بیماران و کادر پزشکی در بیمارستان کمال عدوان وارد عمل شوند.

این وزارتخانه اضافه کرد: اشغالگران برخی افراد داخل بیمارستان را بازداشت و آنها را تحت شکنجه در سرمای شدید قرار دادند. بعد از آزاد کردن عده‌ای از بازداشت شدگان، صهیونیست‌ها به آنها گفتند که به سمت بیمارستان برگردند اما به سمتشان شلیک کردند!

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد: اوضاع آوارگان فلسطینی در خان یونس به شدت وخیم است و چادرهای آنها در سایه باران شب گذشته پر از آب شده است.

وی افزود: آوارگان فلسطینی وسیله‌ای برای حمایت از خود در برابر سرما و گرسنگی ندارند.

رییس بخش کودکان بیمارستان کمال عدوان غزه روز گذشته اعلام کرد که در این بیمارستان، آب، غذا و سوخت وجود ندارد و فلسطینیان حاضر در این بیمارستان با وضعیت دشواری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تاکید کرد: اشغالگران از مدیریت بیمارستان خواستند که زخمی‌ها را به جایی دیگر منتقل کنیم. بیمارستان از همه طرف محاصره شده و هدف قرار می‌گیرد. اشغالگران تمامی مردان را به بیرون بردند و به آن‌ها دستور دادند که لباس‌هایشان را از تن درآورند؛ سپس آن‌ها را به محلی نامعلوم بردند.

رییس بخش کودکان بیمارستان کمال عدوان غزه تاکید کرد: اشغالگران ۷۰ تا ۱۰۰ نفر از کادر پزشکی با تخصص‌های مختلف را بازداشت کردند. آن‌ها هنگام یورش به بیمارستان دست به تیراندازی کور زدند. آن‌چه در بیمارستان شفا رخ داد، در مورد ما تکرار شد و در مورد تمامی بیمارستان‌های غزه نیز تکرار خواهد شد.