کاشان - رییس ستاد اجرایی کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر(ع) گفت: حضرت علی بن باقر(ع) نقش غیرقابل انکار در گسترش شیعه در ایران دارند.

حمیدرضا مقدم فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) اظهار داشت: این حضرت با وجود اینکه دارای شخصیت بسیار والایی از جهات مختلف هستند تاکنون برای بسیاری از شیعیان جهان ناشناخته هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره معرفت افزایی در راستای شناخت بیشتر ابعاد مختلف وجودی شخصیت حضرت علی بن باقر (ع) است، ابراز داشت: هرچند نزدیک به یک هزار و ۳۳۰ سال از شهادت آن حضرت گذشته است ولی با شناخت بیشتر حضرت علی بن باقر (ع) می‌توان با این نکته رسید که بهترین الگو برای زیست مومنانه و حرکت در طریق الی الله این بزرگوار و خاندان عصمت و طهارت است.

رئیس ستاد اجرایی کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و مسلمین از ابتدای صدر اسلام تاکنون برای به حاشیه بردن و فراموش کردن تعالیم و آموزه‌های اسلامی تصریح کرد: نمونه واضح از این اقدامات را در زمان خلافت بنی امیه و بنی عباس می‌توان اشاره کرد که چگونه جامعه شیعی تحت تأثیر از اقدامات ظالمانه حاکمان وقت دچار سختی و مشقت شده بود.

وی با اشاره به تعالیم امامان معصوم و فرزندان ایشان برای شیعیان و پیروان مکتب خاندان عصمت و طهارت گفت: این بزرگواران برای راهنمایی و ارشاد مسلمین به نقاط مختلف سفر می‌کردند و از سویی دیگر فرزندان این بزرگواران هم برای رهایی از فشار ظالمانه و وحشیانه حاکمان وقت به کشور ایران هجرت کردند.

مقدم فر با اشاره به درخواست مردم منطقه کاشان از امام محمد باقر (ع) برای راهنمایی و ارشاد و اعزام فرزند بلافاصله آن حضرت به منطقه گفت: حضرت علی بن باقر (ع) برای یک مأموریت الهی به منطقه کاشان اعزام شدند و حق بزرگی به گردن مردم دارند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی بن باقر (ع) نقش انکار نشدنی در گسترش تشیع در ایران دارند، افزود: ایشان در مدت زمان سه سال حضور خود در ایران همواره در حال جهاد بودند که مصداق کامل این جهاد را می‌توان به جهاد فرهنگی در راه ترویج فرهنگ و شعائر مذهبی و اهل بیتی نام برد.

رئیس ستاد اجرایی کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) با اشاره به شرایط کنونی منطقه و اینکه جهان در حال شکل گیری یک نظم نوین است، خاطرنشان کرد: دنیا در حال نزدیک شدن به تمدن نوین اسلامی است که با افول و نابودی صهیونیست این موضوع زودتر محقق می‌شود.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر غرب آسیا به خصوص موضوع فلسطین و غزه تاکید کرد: صبر و مقاومت مردم غزه به دلیل پیروی از آموزه‌های قرآن و در راستای ترویج شعائر دینی و قرآنی است.

سردار مقدم فر با اشاره به اینکه شخصیتی مانند حضرت علی بن باقر (ع) الگویی به تمام معنا در صبر و جهاد و مقاومت است، تاکید کرد: باید این شخصیت بزرگوار را بیش از پیش به مسلمانان و شیعیان در سرتاسر دنیا معرفی کرد و این یک کار بزرگی است که سعادت دنیا و آخرت در آن است.