زنجان-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به توسعه پژوهش برای حل مشکلات حوزه تعلیم و تربیت گفت: استقبال از طرح اقدام‌پژوهی فرهنگیان زنجانی ۱۰ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی، ظهر پنجشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: هرآنچه برای ترسیم آینده زیبا در ایران عزیز متصور هستیم در سایه تحقیق و پژوهش به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه حوزه تعلیم و تربیت تأثیر به‌سزایی در همه شئون نظام خواهد داشت، تصریح کرد: نمود حوزه پژوهش در این مهم است و آموزش و پرورش علاوه بر حضور در جلسات شورای آپفن، در راستای تکلیف وزارتی، برنامه‌های متعددی در حوزه پژوهش برگزار می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه از سال قبل نگاه‌های متفاوتی در حوزه پژوهش شروع شد، ابراز کرد: زنجان جزو ۵ استان نخست در خصوص تعدد و کیفیت برنامه‌های اجرایی است و بدنه پژوهشگران و معلمان به صورت جدی و کاربردی وارد پژوهش شدند و برای اصلاح مسیرها قدم برداشتند.

وی به همکاری با دانشگاه در حوزه‌های پژوهشی برای برطرف کردن چالش‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات تحقیقی، چگونگی رسیدن به تعادل در منابع بود و یک نگاه حرفه‌ای به حوزه پژوهش و تحقیق ایجاد شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه استقبال همکاران در حوزه اقدام‌پژوهی ۱۰ برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: توانستیم نگاه همکاران را برای حل مشکل، تحقیق اولیه، پرداختن به موضوعات، بررسی مشکلات و استخراج مسیر حل مشکل از بدنه مشکل تغییر دهیم و این موضوع باعث بالندگی و ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت در استان خواهد شد.

وی توسعه پژوهش را رویکرد تأثیرگذار در اصلاح مشکلات سیستم تعلیم و تربیت خواند و گفت: امسال شاهد برگزیده شدن سه عنوان مهم در پایان‌نامه ارشد از فرهنگیان زنجان، انتخاب پژوهش برتر و کسب رتبه نخست توسط یک دانش‌آموز از سجاسرود بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه پژوهش در بدنه دانش‌آموزی هم قوت گرفته است، تأکید کرد: دانش‌آموزان تشکیل دهنده هیئت علمی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها در آینده هستند و برای اینکه بتوانند در پیشرفت کشور سهیم باشند، باید برای سال بعد زمینه ظهور استعدادهای دانش‌اموزی بیشتر فراهم شود.