زنجان-معاون امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، از نایب‌قهرمانی بانوی زنجانی اعزامی به رقابت‌های پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا خبر داد.

غفار امانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رقابت‌های پاورلیفتینگ قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا به میزبانی مالزی برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از رقابت‌ها شهلا قهرمانی از زنجان توانست در دسته ۶۹ کیلوگرم و در مصاف با رقبای خود که از هشت کشور حضور داشتند، عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کند.

وی با یادآوری اینکه این ورزشکار ارزنده زنجانی در حرکت اسکوات با ثبت رکورد ۱۶۷.۵ کیلوگرم عنوان نخست را از آن خود کرد و مدال طلا را به گردن آویخت، گفت: این ملی‌پوش زنجانی در ادامه مصاف خود با رقبای آسیایی توانست رکورد ۸۲.۵ کیلوگرم را در حرکت پرس سینه دسته ۶۹ کیلوگرم ثبت کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در ادامه این رقابت‌ها و در مرحله ددلیفت، ورزشکار زنجانی اعزامی به رقابت‌های پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا موفق به مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرم شد، تصریح کرد: شهلا قهرمانی با مهار این وزنه در مجموع با ثبت رکورد ۴۲۵ کیلوگرم عنوان نایب‌قهرمانی آسیا را از آن خود کرد و نشان نقره را به دست آورد.

معاون امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: در دسته ۶۹ کیلوگرم این رقابت‌ها ورزشکار قزاقستانی بالاتر از شهلا قهرمانی قرار گرفت و عنوان نخست را از آن خود کرد و ورزشکار سنگاپوری نیز بعد از ملی‌پوش زنجانی جایگاه سوم را به دست آورد.