بیرجند-استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شهدای ما الگوهای جاودان جبهه مقاومت هستند، گفت: در عصر فعلی امام(ره) مسئولیت سیاسی مؤمنان را یادآوری کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهی مقدم صبح یکشنبه در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در بیرجند اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم تاکید دارد که شهدا نزد پروردگار خود روزی می‌خورند و شادمان از فضل الهی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: کسانی که بدون فاصله پشت سر شهدا و راه آنان هستند نیز طبق وعده‌های قرآن بهره مند از فضل خداوند خواهند بود.

پناهی مقدم با اشاره به خطبه‌های حضرت فاطمه (س) و ابعاد سیاسی و اجتماعی آن گفت: در این خطبه آمده کسانی که می‌خواهند در مسیر اسلام بمانند باید رفتارشان منطبق با دین خدا باشد.

وی افزود: طبق خطبه حضرت زهرا (س) دیانت فقط به نماز و روزه و اعمال شخصی نیست بلکه باید از رفتار ما بفهمند که دیندار و مومن هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: درست نیست که چند عبادت شخصی انجام دهیم و بعد به دنبال زندگی خود برویم و کاری به دین خدا نداشته باشیم

وی با تاکید بر اینکه در عصر و زمان ما امام (ره) به ملت ایران و آزادی خواهان یادآوری کرد که مومن مسئولیت سیاسی و اجتماعی دارد، افزود: استکبار که ادعای حقوق بشر دارد دو جنگ جهانی به راه انداخته است و چند میلیون انسان کشته شدند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه بیداری جهانی رخ داده و پایه‌های استکبار به لرزه آمده است، بیان کرد: امروزه صهیونیست‌ها نمی‌توانند یک گروه مقاوم و شبه نظامی به نام حماس را شکست دهند.

وی گفت: موفقیت‌های گروه‌های مقاومت ثمره امید آفرینی و حمایت مردم ایران و خون‌های ریخته شده فرزندان این سرزمین است که تبدیل به الگو شده‌اند.

گفتنی است در خراسان جنوبی پنج شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت فاطمه (س) تشییع شدند که پیکر دو شهید در خراسان جنوبی، شهرستان زیرکوه دفن می‌شوند.