اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز نفوذ سامانه بارشی زودگذر و سرد جو استان اردبیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا بعد از ظهر امروز آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد جنوبی گاهی تند خواهد بود.

وی افزود: از عصر امروز نفوذ سامانه بارشی زودگذر و سرد، جو استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ به طوری که از امشب آسمانی ابری و مه‌آلود توأم با کاهش محسوس دما و همراه با بارش باران در مناطق شمالی و بارش برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه این شرایط جوی تا صبح سه‌شنبه ادامه خواهد یافت، ادامه داد: لذا توجه به هشدار سطح زرد شماره ۶۴ و سطح زرد کشاورزی شماره ۷ مرکز پیش‌بینی استان اردبیل توصیه می‌شود.

کوهی بیان کرد: با خروج این سامانه از ظهر سه‌شنبه از مقدار ناپایداری‌ها کاسته می‌شود؛ البته صبح روز سه‌شنبه در غالب مناطق مرکزی و جنوبی استان یخبندان انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته نیز آسمان غالباً نیمه ابری با وزش باد جنوبی همراه با افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.