ارومیه - همزمان با سراسر کشور و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم تشییع پیکر مطهر ۴شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور پرشور مردم شهیدپرور و ولایت مدار در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با تشییع ۲۸۰ شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سراسر کشور، مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس از میدان انقلاب ارومیه تا میدان امام حسین (ع) ارومیه برگزار شد.

تشییع‌کنندگان ارومیه‌ای که با وجود سرمای هوا حضور پرشوری در این آئین داشتند، با حمل پیکر مطهر شهدا بر دوش خود، بر ادامه راه شهدا و دفاع از آرمان والای انقلاب اسلامی تاکید کردند.

پیکر مطهر یکی از این شهدا به پلدشت منتقل می‌شود و سه پیکر مطهر دیگر در ارومیه به خاک سپرده خواهند شد.

این شهدای گرانقدر در یگان ویژه نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی، حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه و تیپ مهندسی رسول اکرم سپاه تدفین خواهند شد.

پیکرهای مطهر روز سه شنبه از طریق فرودگاه ارومیه به ارومیه منتقل شده بود که البته در مسیر نیز مراسم استقبال از شهدا توسط مردم ساکن در روستاها انجام شد.

مراسم متعدد وداع با شهدا در شهرها و ادارات مختلف و مدارس استان نیز در این راستا برگزار شد که با اقبال عموم مردم مواجه شده بود.

آذربایجان غربی دارای ۱۲ هزار شهید دوران دفاع مقدس است که در مناطق مختلف عملیاتی این استان به شهادت رسیده‌اند؛ همچنین شهدایی از سایر استان‌های کشور در این استان به فیض شهادت نائل شده‌اند.