الشتر - پایگاه اورژانس ۱۱۵ «کهمان» شهرستان سلسله با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرستان سلسله با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار شهرستان سلسله، نماینده مردم شهرستان‌های سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان افتتاح شد.

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس افزایش سرعت رسیدن بر بالین بیمار و نجات جان مددجو است، اظهار داشت: از ظرفیت خیران و مؤسسات خیری در حوزه‌های مختلف استان به‌ویژه حوزه بهداشت و درمان استفاده شده و با برنامه‌ریزی و کار مستمر بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد، بیان داشت: از مشارکت‌های مردمی در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد نیز می‌توان بهره برد.

محسن آدینه وند رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز، گفت: پایگاه جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ «کهمان» در مجاورت خانه بهداشت این منطقه و با هزینه تجهیز و امکانات رفاهی پرسنل به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

وی افزود: باتوجه‌به موقعیت گردشگری «کهمان»، این پایگاه جمعیت پنج‌هزارنفری را پوشش خواهد داد و با راه‌اندازی این واحد عملیاتی، تعداد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان سلسله به هفت پایگاه، افزایش‌یافته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: طبق طرح ششم توسعه کشوری در خصوص راه‌اندازی و افتتاح پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در سراسر کشور، پایگاه اورژانس جاده‌ای «کهمان» به‌عنوان آخرین پایگاه مصوب طرح توسعه شهرستان افتتاح شد و امیدواریم برای مردم منطقه خدمات مؤثر و بهینه‌ای ارائه شود.