اردبیل- سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: ۱۷ پایگاه امداد و نجات از شمال تا جنوب استان اردبیل آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستند.

مجید فتاح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با آغاز طرح زمستانی، نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل در تمامی محورهای مواصلاتی استان آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی تصریح کرد: با شروع فصل سرما و بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان اردبیل، امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه ۱۷ پایگاه امداد و نجات از شمال تا جنوب استان آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستند، گفت: حضور بیش از ۶۰۰ پرسنل و امدادگر جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان اردبیل برای اجرای طرح زمستانی در کنار مردم می‌تواند مایه امنیت، آرامش و قوت آنها باشد.

فتاح‌زاده افزود: از سال‌های گذشته طرح امداد زمستانی جمعیت هلال احمر با شروع فصل سرما و با محوریت سازمان امداد و نجات به منظور امدادرسانی در جاده‌ها آغاز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با شروع این طرح در سطح استان اردبیل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با ۱۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ۱۸ دستگاه خودروی آمبولانس، ۱۳ دستگاه خودروی ست نجات، ۱۵ دستگاه خودروی کمک‌دار، تیم واکنش سریع استان، واحد آنست، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری (EOC) و ۱۰ مرکز ERC در شعب استانی با ۶۰۰ نفر امدادگر و داوطلب در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

فتاح‌زاده با اشاره به اینکه لباس و اقلام گرمایشی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال در روزهای اخیر برای تجهیز پایگاه‌ها خریداری شده است، اضافه کرد: با شروع فصل سرما شاهد افزایش اقلام اضطراری و تغذیه در کلیه پایگاه استان هستیم به طوری که اماکن اسکان اضطراری نیز با شروع فصل سرما در پایگاه‌های جاده‌ای استان فعال بوده است.

وی بیان کرد: در شرایط بحرانی نیز مدارس بین جاده‌ای استان نیز با هماهنگی از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای اسکان در راه ماندگان در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مسافران است، ادامه داد: شماره ۱۱۲ کاملاً رایگان بوده و حتی بدون سیم کارت هم می‌توان با این شماره تماس گرفت.