یزد- معاون استاندار یزد با اشاره به تاثیرگذاری قصه گفت: قصه گویان باید راویان قصه مظلومیت و رنج و همچنین حماسه سازی کودکان فلسطین باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر عزیزی، ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه به ویژه کودکان شهید اظهار کرد: در جنایات غزه ۷ هزار زن و کودک به شهادت رسیدند.

وی تأکید کرد: روایت حماسه بلند و قهرمانانه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین باید با زبان قصه به گوش کودکان جهان برسد و قصه‌ها راوی صدای کودکان فلسطین و راوی مظلومیت‌شان در بیداری وجدان‌های خفته باشند.

عزیزی یادآور شد: قصه کودکان غزه قصه رنجی عظیم بر شانه‌های نحیف اما استوار کودکان غزه است و مادران‌شان قصه پایداری درختان زیتون را بارها و بارها برای آنان زمزمه کرده‌اند و امروز قصه‌های این سرزمین را می‌سازند.

وی با اشاره به حضور قصه گویانی از کشورهای مختلف جهان در یزد افزود: مقدم تمامی دست اندرکاران برگزاری این جشنواره بین المللی به ویژه راویان کشورهای آرژانتین، هند، آفریقای جنوبی، اسکاتلند، انگلیس، ترکیه، تانزانیا، کنیا، مالزی، اوگاندا، لبنان و فرانسه در یزد را گرامی می‌داریم.

عزیزی با بیان اینکه خداوند متعال بزرگترین قصه گوی عالم است و زیباترین قصه‌ها را در قرآن برای عبرت آموزی بشر بیان کرده است، گفت: نظیر قصه‌های قرآنی را نمی‌توان در هیچ کتابی مشاهده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیرگذاری قصه در بیان وقایع عنوان کرد: در ورای هر قصه‌ای حقیقتی زیبا وجود دارد و قصه‌ها تجلی هویت، اصالت و پیشینه تمدنی هر ملتی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزبانی یزد از بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی اظهار کرد: شهر یزد دیار دارالعباده و دارالعلم و دیار قنات و قنوت و قناعت و سرزمین قصه‌های عمیق و ناب است و به همین دلیل به عنوان پایتخت قصه و قصه گویی انتخاب و معرفی شده است.

عزیزی با اشاره به اینکه قنات، کوچه‌های آشتی کنان، آسمان پرستاره، کویر پهناور، همه و همه حکایت و روایتی شنیدنی دارد، افزود: یزد علاوه بر اینها از سرمایه‌هایی نظیر مهدی آذریزدی، پدر ادبیات کودک و نوجوان و خالق قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، بهره مند است.

گفتنی است؛ بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ در سالن هلال‌احمر برگزار می‌شود.