تبریز- نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: حماسه آفرینی سن خاصی ندارد و دانش آموزان و دانشجویان می توانند در هر سن و سالی نقش آفرین و مهم باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جلیلی در جمع دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی استاد شهریار ناحیه سه تبریز با اشاره به حماسه‌آفرینی جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز باید با کسانی که در بسیاری از حماسه‌های کشور در دوره‌های مختلف و عرصه‌های متعدد علمی و صنعتی حضور داشته‌اند، بیشتر آشنا بشویم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران این است که به جوانان و نوجوانان ما این نکته را یادآوری می‌کند برای مؤثر بودن و حماسه‌آفرینی نیازی نیست که به سن خاصی از بلوغ برسید؛ چرا که حماسه آفرینی سن خاصی ندارد و در دوران پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که نوجوانان و دانش آموزان ما چه حماسه‌های بزرگی را ایجاد کردند.

جلیلی گفت: تعداد زیادی از دانش آموزان در جبهه‌های جنگ حضور داشتند؛ در حالی که کسی انتظاری از آن‌ها نداشت و حتی از حضور دانش آموزان به دلیل کم سن و سال بودن ممانعت می‌شد؛ اما شاهد حضور مشتاقانه و داوطلبانه آنان در جبهه‌های نبرد بودیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه برای تأثیرگذاری در محیط از مدرسه و محله گرفته تا سراسر کشور و جهان را می‌توانید از همین سن دانش‌آموزی شروع کنید، گفت: دشمنان در تلاش هستند مانع پیشرفت شما شوند و ترور دانشمندان مؤمن و هسته‌ای و انقلابی به دلیل نقش‌آفرینی در قدرتمند کردن کشور نیز نشانگر همین امر است.

وی متذکر شد: اهمیت جبهه امروز از جبهه زمان جنگ کم‌تر نیست و نیاز به افرادی با انگیزه و تأثیرگذار در این دوره داریم.

جلیلی خاطرنشان کرد: از حدود سه ماه گذشته که هر هفته به یک استان سفر دارم در اثنای هر سفر در یک دبیرستان هم حضور پیدا می‌کنم.